Szabályzat
Az alábbi pontok az OGame.hu minden univerzumára érvényesek.
Ha nem vagy biztos az alábbi pontok pontos jelentésében vagy le lettél tiltva, lépj kapcsolatba a Játék Operátorokkal a következő oldalon: http://support.ogame.hu/
Panaszok és vizsgálatok csak az adott felhasználói fiók (továbbiakban "account" is) tulajdonosának adhatóak ki avagy hajthatók végre, titoktartás/személyes adatvédelem miatt.
Ha nem vagy biztos abban mit hogyan kéne tenni bizonyos szabályokkal kapcsolatban, itt olvashatsz róla: szabályzat segítség
I. Multi
Minden egyes játékos (személy) csak egy felhasználói fiókot irányíthat Univerzumonként.
Ha kettő vagy több felhasználói fiók van használva néha, gyakran vagy folyamatosan egy hálózatról azaz egy IP címről (ez a "multi"), akkor egy Játék Operátort értesíteni kell erről, kivétel nélkül. Ezekben az esetekben a két vagy több felhasználói fiók között nem lehet flotta kapcsolat.
Kiegészítés:
~ Azonos IP címről értesített Játék Operátor dönti el hogy engedélyezi-e a multit vagy nem. Ha nem, akkor a két vagy több multi játékos nem játszhat néha, gyakran vagy folyamatosan, egyező IP címről vagy hálózatról/internetkapcsolatról.
~ Az azonos IP címről való értesítés (bejelentés) elmulasztása esetén a Játék Operátor letiltja az adott felhasználói fiókokat, majd utólagos panasz és értesítés/magyarázat ellenében, elbírálás után feloldhatja azokat. Azonos IP címre példák: iskola, kollégium, munkahely, stb..
~ Bejelentett és be-nem-jelentett multi felhasználói fiókok is tilthatóak a Játék Csapat (Game Support) által, ha ők úgy ítélik az adott adatok (ellenőrzés) alapján hogy azok sértik a Multi szabályt.
~ A kettő vagy több multi felhasználói fiók egy klánba tömörülése, közös támadásai, egymás elleni támadásai és egyéb összehangolt műveletei amik a felhasználói fiókokat igazságtalan előnyhöz juttathatják, indokolhatják a Multi szabály pont megszegését.
II. Account Megosztás
Egy felhasználói fiókkal csak egy személy játszhat. Ezen szabály alól kivételt képez az "Account Őrzés".
Account Őrzés engedélyezett a következő feltételekkel:
A felhasználói fiók őrzése, az adott tulajdonos megbízásából, egy másik játékossal való őriztetést jelent, ami a következő szabályok betartásával lehetséges:
* Egy Játék Operátort értesíteni kell mielőtt az őrzés megkezdődne, a Támogató (Support) rendszeren keresztül: http://support.ogame.hu
* A flotta mozgás nem engedélyezett az őrzött felhasználói fiókban. Kivéve ha olyan támadás érkezik ami kárt okozhat a felhasználói fiók flottájában és/vagy nyersanyag állományában. Ebben az esetben "kimenthető" a flotta és a nyersanyag egy szállítás vagy telepítés küldetéssel a felhasználói fiók egy másik saját bolygójára vagy holdjára. Nem ninja-zhatsz le egy bejövő támadást ha ahhoz mozgatnod kéne a flottát.
* Egy felhasználói fiókot maximum 12 órán át lehet őrizni (Játék Operátortól kell engedélyt kérni hosszabb őrzési időtartamra, ha ez szükséges).
* Az őrzési periódus lezártnak van véve amint az account tulajdonosa belép a felhasználói fiókjába.
* Nem engedélyezett az account őrzés egy új Univerzum első 3 hetében.
Amit az örző megtehet az őrzött felhasználói fiókban az őrzés ideje alatt:
* Elköltheti a nyersanyagot épületek építésére vagy kutatásra.
* Kimenteni bármi olyan hajót ami veszélyben van egy közeledő támadás miatt. Az ilyen hajókat csak szállítás vagy telepítés küldetéssel szabad megmenteni, célállomásként a felhasználói fiók egy saját bolygóját vagy holdját használva.
* Vakációba helyezheti a felhasználói fiókot
Amit az örző nem tehet:
* Nem szállíthat nyersanyagokat a felhasználói fiók bolygói/holdjai között, sem más bolygókhoz/holdakhoz.
* Nem költhet nyersanyagot védelmi épületekre vagy hajókra.
* Nem őrizheti a felhasználói fiókot ha az őrizve volt az utóbbi 7 napban.
* Nem őrizheti a felhasználói fiókot ha már őrzött egy másik felhasználói fiókot az utóbbi 7 napban.
* Nem veheti ki a felhasználói fiókot a vakáció módból.
Kiegészítés:
~ Az account őrzést az őrzőnek és az őrzött account tulajdonosának is jelentenie kell a http://support.ogame.hu/ oldalon. Ezt az adott univerzumban lévő account-jaik regisztrált e-mail címéről/címével kell hogy megtegyék. Az őrzést csak ezek ellenében tudják engedélyezni a Játék Operátorok.
~ A bejelentés elmulasztása, valamint az őrzés megkezdése a Játék Operátor jóváhagyása előtt Account Megosztásnak minősül. Éppen ezért ajánlott az őrzési kérelmet minél előbb elküldeni!
III. Account Csere/Átadás
Az account cserék és átadások egy univerzumban a Játék Operátor támogatásával kell hogy történjenek.
Olyan játékosoktól érkezett panaszok akik nem változtatták meg az account-jukhoz tartozó e-mail címüket egy csere vagy átadás után, nem lesznek kezelve. Csak azok a panaszok (bejelentések/feljelentések) lesznek kezelve amik az adott account végleges regisztrált e-mail címéről érkeznek.
Egy account aminek új tulajdonosa lett, legalább 30 napnak el kell telnie mielőtt újra át lehetne adni másnak. Amint az új tulajdonos átvette az adott (cserélt/átadott) account-ot, a következő 12 órában meg kell hogy változtassa az account-hoz tartozó regisztrált e-mail címet a saját e-mail címére.
Kiegészítés:
~ Csere és átadás esetében is az átadótól és átvevőtől szükséges bejelentés az átvételi/átadási szándékról a http://support.ogame.hu/ támogatói rendszerben. Ezek a bejelentések a regisztrált e-mail címekről kell hogy érkezzenek. Átadás esetében ha az átvevő nincs regisztrálva az adott univerzumban akkor ott regisztrálnia kell és utána cserélni. Cserénél mindkét félnek a regisztrált e-mail címről kell hogy jelentést küldjenek.
~ Bejelentést csak a http://support.ogame.hu/ támogatói rendszerben fogad el a Játék Csapat. IRC-n, MSN-en, Skype-on és egyéb hasonló kommunikációs online eszközökön nem.
~ Olyan esetben ahol egy felhasználó átadja az account-ját egy másik személynek, majd azt később vissza szeretné venni, legkorábban 3 hónap múlva teheti meg, előbb nem (azaz ez felülírja a 30 napos határt csak az ilyen esetekre).
~ Csere és átadás esetében is nincs szükség arra hogy egymásnak átadják a felhasználók jelszavukat vagy azt megváltoztassák. A Játék Operátor a név és jelszó változtatást is meg tudja csinálni. Egy univerzumban történő csere esetén pedig a Játék Operátor hagyja jóvá és hajtja végre a cserét, ami után a saját jelszavukkal és nevükkel tudnak belépni de már a másik (cserélt) accountját fogják látni a felhasználók.
~ A felhasználói fiókok engedély nélküli cseréje Account Megosztásnak minősül és ezért kitiltást eredményezhet.
IV. Zúzás
Nem engedélyezett egy adott bolygót megtámadni 6-nál többször egy 24 órán belül*.
A zúzás csak akkor engedélyezett ha a Szövetséged háborúban áll egy másik Szövetséggel, és természetesen csak azokat a játékosokat lehet "zúzni" akik annak a Szövetségnek a tagjai akikkel a Szövetséged háborúban áll.
A háborút ki kell hírdetni a fórumon ahhoz hogy a zúzás engedélyezett legyen. Ezt a megfelelő univerzum Diplomácia részlegében kell megtenni.
Kiegészítés:
~ *A 6-os univerzum 2-szeres sebességű, ezért ott egy 12 órában lehet 6-szor támadni, egy 24 órában pedig maximum 12-szer. Ha egy 12 órában 7-szer támad egy játékos egy másik játékos bolygóját, akkor az már zúzásnak számít.
~ Szabályba ütköző zúzás esetén a tiltási időtartam lejárta után a zúzó fél köteles megtéríteni a zúzott játékosnak a károkat amiket okozott neki (fosztott nyersanyagok és rombolt flották ára nyersanyagban). Ez a térítés bejelentés köteles a http://support.ogame.hu/ támogatói rendszerben. Ha a térítés nem történik meg 48 órán belül, a Játék Operátor letilthatja a játékost hosszabb tiltási időtartamra.
Megjegyzés: Olyan támadások amik megsemmisültek és bolygóközi rakéta támadások nem számítanak bele a zúzásba. Hold megsemmisítés küldetések szintén nem számítanak bele a zúzásba.
V. Pushing
Nem engedélyezett egy felhasználói fióknak igazságtalan profitra szert tenni egy gyengébb játékostól nyersanyag formájában.
Ez vonatkozik de nem korlátozott a következőke:
* Nyersanyagszállítás amit gyengébb játékos küld erősebb játékosnak, amit az erősebb nem viszonoz semmivel.
* Gyengébb játékos ráküldi a flottáját egy erősebb játékosra hogy az a nagyobb flottájával/védelmével megsemmisítse azt és megtartsa a Roncsmezőt, így profitálva ebből.
* "Kölcsönök" amiket nem adnak vissza 48 órán belül (csak olyanokra vonatkozik ahol gyengébb kölcsönöz nyersanyagot erősebb játékosnak).
* Nyersanyag kereskedelem ahol az erősebb játékos nem küldi meg a nyersanyagot a gyengébbnek 48 órán belül.
* Olyan játékosokra akik küldenek nyersanyagot egy erősebbnek "adó" címén (azaz erősebb nem "adóztathat" meg gyengébb játékost).
* Olyan kereskedelem ahol az erősebb játékos igazságtalan profitra tesz szert azzal, hogy nem az alábbi kereskedelmi nyersanyag arányokon belüli arányokkal kereskedik:
3:2:1 Ahol egy egység deutérium 2 egység kristályt vagy 3 egység fémet ér.
2:1:1 Ahol egy egység deutérium 1 egység kristályt vagy 2 egység fémet ér.
Légy tudatában annak hogy a Játék Csapat kiírhat további elfogadott arányokat az egyes univerzumokra vonatkozóan, azoknak a kereskedelmi fórum alrészlegébe, amikor erre szükség van, hogy a fenti szabály ne korlátozza a fair kereskedelmet.
Megjegyzés: Ha váratlanul nyersanyagot kapsz egy gyengébb játékostól, azt nem tarthatod meg. Lépj kapcsolatba a Játék Operátorral azonnal, és küldd a kapott nyersanyagot a legközelebbi Játék Operátor bolygójára, egy a küldőnél gyengébb másik játékos bolygójára vagy a küldőnek vissza. A nyersanyag megérkezése után 48 órával, ha a nyersanyagot az erősebb játékos nem küldte el egy gyengébb játékosnak az előbb írtak szerint, akkor kitiltás eszközölhető rajta pushing szabály megszegése miatt. Tehát ajánlott a 48 óra letelte előtt egy Játék Operátorral kapcsolatba lépni és megoldást találni a helyzetre.
Amikor a pushing miatti tiltás véget ér, vissza KELL küldened a nyersanyagot annak a játékosnak akitől kaptad, vagy egy annál gyengébb másik játékoshoz vagy a legközelebbi Játék Operátor bolygójára.
Kiegészítés:
~ Az "erősebb" vagy "gyengébb" játékos a játékos pontjai alapján van megállapítva.
~ Általánosan minden olyan "kitervelt" játékbeli manőver (támadás, holdlövés, leköszönő csata.. stb) ami az erősebb játékos előnyéhez vezet nyersanyagok formájában, a Pushing szabályba ütközik és tilos.
~ Kölcsönöknél nem elfogadott a "kamatozás"!
~ Ha tiltás lejárta után az erősebb játékos nem küldi vissza (vagy nem adja le) a kapott nyersanyagot 48 órán belül, akkor a pushing tiltási idők "következő szintű" tiltási időtartammal való tiltás eszközölhető rajta.
~ Erősebb játékos bármikor küldhet "ingyen" nyersanyagot gyengébbnek térítés nélkül.
Roncs Betakarítás Segítség
Olyan nyersanyag küldése amit olyan roncsmezőből "segítettél" betakarítani amit egy erősebb játékos támadása által jött létre, CSAK azután engedélyezett miután egy Játék Operátort értesítettél, a jegyrendszerben. Ahhoz hogy segíts betakarítani, nem kell a Játék Operátor engedélye. De annak a nyersanyagnak az erősebb játékoshoz való elszállítása előtt szükséges a Játék Operátor engedélye.
ACS Elosztások
Nyersanyag elküldése olyan erősebb játékosnak aki részt vett egy ACS Támadásban/Védésben CSAK Játék Operátor értesítése után tehető meg. Az értesítést jegyrendszerben kell hogy megtegye a játékos.
Kiegészítés:
~ Az elosztás igazságos kell hogy legyen a résztvevők küldött hajóinak száma és veszteségek figyelembe vétele alapján.
~ A bejelentésnek tartalmaznia kell hogy ki, kinek, mennyi nyersanyagot küld.
~ Az elosztás szállítás küldetései csak akkor indulhatnak, ha a Játék Operátortól pozitív jóváhagyó válasz érkezett a bejelentésre.
~ Olyan elosztások ahol csak erősebb játékos küldene nyersanyagot gyengébbnek, nem bejelentés kötelesek.
Fejvadászat
Fejvadászati megegyezések nem engedélyezettek az OGame.hu univerzumokban.
VI. Holdesélyek
A "holdlövések" megengedettek de a pushing szabály érvényben van, tehát egy erősebb játékos nem tarthatja meg a Roncsmező nyersanyagát amit egy gyengébb játékos megsemmisített flottája hozott létre.
* Arra kell figyelni hogy az erősebb játékos ne jusson profithoz nyersanyag formájában a holdlövésből.
Kiegészítés:
~ Olyan "kölcsönös holdpróbák" ahol mindkét résztvevő játékos ugyanakkora (nyersanyag értékben mérve) flottát küld egymás bolygója ellen, vagy ugyanakkora flottát semmisítenek meg egymás bolygójánál, és ott összeszedik az ugyanakkora Roncsmezőt, nem bejelentés kötelesek.
~ Olyan egyoldalú holdpróba ahol az erősebb veszti el a flottáját a saját holdpróbájáért és magának szedi a Roncsmezőt, nem bejelentés köteles.
~ Olyan egyoldalú holdpróba ahol az erősebb veszti el a flottáját a kisebbik holdpróbájáért, bejelentés köteles (mivel még ha magának is szedi a Roncsmezőt, a flotta deutérium fogyasztását a kisebb elküldi a nagyobbnak (és még az elvesztett flotta további árát, mivel a Roncsmező nem teszi ki a hajók teljes árát), ami bejelentés nélkül pushing-nak minősül).
~ Olyan egyoldalú holdpróba ahol a kisebbik veszti el a flottáját a saját holdpróbájáért és magának szedi a roncsmezőt, nem bejelentés köteles.
~ Olyan egyoldalú holdpróba ahol a kisebbik veszti el a flottáját a nagyobbik holdpróbájáért, bejelentés köteles, a nagyobb köteles visszatéríteni minden költséget.
VII. Hiba Kihasználás
Egy hiba kihasználása igazságtalan profit szerzés céljából valamint egy hiba bejelentésének szándékos elmulasztása szigorúan tilos.
* Egy célpont kémkedése egy támadással érkezésével 5 másodperces idő közelségben, hiba kihasználásnak minősül. Szándékosan lag okozása a játék szervereken szintén hiba kihasználásnak minősül.
* Ha egy játékosnak már van 8 kolóniája, és egy naprendszer helyeit folyamatosan kolonizálja amíg az be nem telik, hogy ezzel előnyt szerezzen, hiba kihasználásnak minősül.
VIII. Script Használat
Programok, amik automatizáltan használják a felhasználó hozzáférését, nem engedélyezettek. Bármilyen más automatikusan generált információ játékosok csoportjának igazságtalan előnyszerzése céljából, nem engedélyezett.
Ez vonatkozik de nem korlátozott a következőkre:
* Botok
* Makrók
* Automatikus galaxis adatbázisok.
Kivételek ez alól azok a programok amiket a GameForge külön engedélyez(ett).
IX. IP Ellenőrzés
Az IP ellenőrzés tiltása vagy engedélyezése megengedett, nincs rá külön szabály.
X. Proxyk
Proxik vagy egyéb módszerek használata arra hogy a játékon belül az internetes kilétét elrejtse a felhasználó, nem engedélyezett. Proxik használata csak arra a célra hogy a játékos képes legyen játszani a játékkal (csatlakozni rá), abban az esetben, ha máshogy nem tudna bejelentkezni a játékba, erről értesíteni kell a Játék Operátort a jegyrendszerben. Ez általános és "vészhelyzeti" esetekre is érvényes.
Olyan játékosok akik mobil telefonról jelentkeznek be a játékba, értesíteniük kell a Játék Operátort.
XI. A szabályok kijátszása
Bármi kísérlet vagy szándék arra hogy egy (vagy több) felhasználó igazságtalan előnyre tegyen szert azáltal hogy a Játék Csapat döntéseit manipulálja, szigorúan tilos.
Ez vonatkozik de nem korlátozott a következőkre:
* Nem-magyar üzenetek küldése hogy vakáció módot állítasson be.
* Olyan üzenet jelentése amely nem szegi meg a Játék Szabályok egy pontját sem.
* Csapattag megszemélyesítése vagy csapattagnak kiadni magát, akár igazságtalan előnyszerzés céljából, akár "csak úgy".
XII. Való Életbeni Fenyegetések
Más játékos, csapattag, GameForge alkalmazott, vagy bármely más személy - aki kapcsolatban áll a Játék Szolgáltatással - felkeresésének és bántalmazásának a szándéka avagy annak kinyilvánítása a játékban üzenetben vagy fórumon, IRC-n, szigorúan tilos.
XIII. Spam
Bármi olyan kísérlet/cselekedet/módszer alkalmazása ami egy másik felhasználó áttekintését blokkolja vagy jelentősen megnehezíti, nem engedélyezett. Ez vonatkozik de nem korlátozott a következőkre:
* Személyes Üzenet spam/flood
* Kémszonda spam
* Áttekintés spam
* Más játékok vagy tartalom reklámozása
Kiegészítés:
~ Kéretlen reklámokba a szövetségbe meghívás is beletartozik.
~ Túlzott kémkedis viszonylag rövid időn belül, körül-belül 9-15 kémkedés, ami akadályozza a célpont felhasználót a saját üzeneteinek elolvasásában, kémszonda spam-nek minősül.
~ Lag szándékos előidézése a célpont játékosnál például egy phalanx támadásnál, hogy a célpont ne legyen képes megmenteni a flottáját.
~ Áttekintés spam-nek vehető az, ha sok küldetéssel (támadás, kémkedés, szállítás, stb) elhalmozza a célpontot hogy ne vegyen észre egy bizonyos támadást a sok közül.
~ Szintén a játékos áttekintését zavarhatja a túlzottan nagy betűméret használata. Ez nem engedélyezett.
XIV. Tartalom
Bármi, ami sértően hat az egyén integritására, azáltal hogy elfogadhatatlan minőségűnek itéli, szigorúan tiltott. Ezekhez mérlegelését a Játék Csapat végzi el, és ők állítják fel a morális határokat ebben a tekintetben. A tartalom cezúrázva lehet, valamint ideiglenes vagy végleges tiltással büntethető; ezekkel kapcsolatban panaszokat nem fogad el a játék támogatás csapat és az ilyen esetekben az utolsó döntés joga a Játék Csapaté.
XV. Nyelv
Az OGame.hu "hivatalos" nyelve Magyar, ez vonatkozik de nem korlátozott a következőkre: Játék, Fórum, és IRC hivatalos chat csatornák.
Speciális emlékeztető ezen a ponton: Játékbeli üzenetek, játékbeli szövetségi oldalak, játékbeli szövetség jelentkezések és játékbeli szövetség körüzenetek.
Továbbá: Csak azok a speciális karakterek engedélyezettek játékos és bolygó nevekben amik megtalálhatók a Nyugat-Európai Latin ábécében és a Magyar ábécében, a - és _ kivételével. Bármi más speciális karakter vagy szimbolum nem engedélyezett.
Légy tudatában, annak hogy a "game support" csapat tagja blokkolhatja a hozzáférésedet, ideiglenesen vagy véglegesen. Beleérthetően olyan felhasználói fiókokat, amik akár megszegték a fenti szabályzatot, akár nem.
Továbbá vedd figyelembe, hogy a szolgáltatások bármelyikén tanúsított, nem elfogadott viselkedésed miatt, ideiglenes vagy végleges kitiltást kaphatsz a teljes közösségből és szolgáltatásokból.
A Felhasználási Feltételek a játék szabályok felett állnak, kérünk, olvasd el azokat is.