Hétfő, 2017-09-25, 11:11 AM Üdvözöllek Vendég

WH - 40k

Honlap-menü
Körkérdésünk
Melyik univerzumban játszol?
Összes válasz: 266
Statisztika
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 3123»
A fórum moderátora: Achy, Ilmarinen 
Fórum » Ogame » Ogame » Csevegés és infócsere (Minden az ogame vagy bármi más kapcsán! :D)
Csevegés és infócsere
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 11:55 AM | Üzenet # 1
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Sziasztok! biggrin
Ide fogom(juk) írni a hasznos információkat az egész ogame kapcsán.
Amiket nem rakunk ki a Tippek, trükkök, tanácsok nevü menüpontba azokat itt helyezzük el!
Kellemes böngészést kívánok! cool


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 11:55 AM | Üzenet # 2
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Milyen űrhajó-meghajtási módok léteznek?

Minden űrhajó-meghajtás az egyike az alábbi három típusnak: nagyégésű, impulzus és hiperűr. Idézetek a Technológia lapról:

Nagyégésű Hajtómű technológia
A Nagy égésű hajtóművek segítségével a hajók sokkal gazdaságosabban tudnak működni, mivel a technológia az ösi visszatermelési elven alapul. Ezzel a módszerrel a hajók lényegesen gyorsabban tudnak haladni és a fogyasztásuk is kevesebb lesz, így olcsóbb lesz az út. Ez a technológia 10% -al növeli szintenként a kis és nagy hajók, szemetesek és kém szondák sebességét.

Impulzus meghajtás
Az Implulzus hajtómű a reakción alapul. A szemétből nukleáris energiát állít elő. A jövőben ez a hajók sebességét 20% -al növeli fejlesztésenként.

Hiperűr meghajtás
Az űr-idő átlépésével a hajók rendkívüli sebességre lesznek képesek. Ez a fejlesztés 30%-al növeli a hajók sebességét.

Milyen űrhajó-meghajtást használ a ...?

Minden űrhajó - két kivétellel - azt a hajtóművet használja, amire eredetileg szükség volt az építéshez. A kis szállitó és bombázó gyorsabb hajtóművet kap amint a megfelelo hajtómű típus magasabb szintre lesz emelve (lásd késöbb).

Azt hallottam hogy ha magasabb szintre emelem a hajtóművet, az űrhajóim gyorsabbak lesznek. Ez igaz?

Igen. Minden meghajtó szint emelése növeli a használó űrhajó alap sebességét. Nagyégésű hajtómű 10% növekedés szintenként, Impulzus meghajtás hasonlóan 20% növekedés szintenként, és Hiperűr meghajtás 30% növekedés.

Mi az űrhajóim valós sebessége?

Két módon kaphatsz választ. A Flotta lapon mutass az űrhajód nevére. Egy sugó ablak fog nyilni és megadja az valós sebességet. Vagy a következö képletet használva:

Valós sebesség = (Alap sebesség) * (1+ Meghajtó szint) * ( Meghajtó módosító )

Ahol Meghajto módosító: 0,1 a Nagyégésű hajtóműre, 0,2 az Impulzus meghajtásra és 0,3 a Hiperűr meghajtásra

Például, Nagy szállító sebessége ha a Nagyégésű hajtómű a 7. szintre van emelve:

7.500 * (1 + ((7) * (0,1))
7.500 * (1 + 0,7)
7.500 * 1,7
=12.750

Azt hallottam, hogy néhány űrhajó le tudja cserélni a hajtóművét. Ez igaz?

Igen, Kis szállító és Bombázó esetében. Amint az Impulzus meghajtás az 5. szintre emelkedett, a Kis szállító Impulzus meghajtót kap, és az alap sebessége megduplázódik 5.000-ról 10.000-re, hasonlóan a nehéz-hidrogén fogyasztása 10-röl 20-ra. Amint a Hiperűr meghajtás a 8. szintre emelkedett, a Bombázó Hiperűr meghajtót kap és az alap sebessége megemelkedik 4.000-ról 5.000-re, ugyanakkor a nehéz-hidrogén fogyasztása nem változik.

Csak ez a két űrhajó kap ilyen felujítást.

Igaz-e hogy űrhajók kevesebb nehéz-hidrogén üzemanyagot fogyasztanak hajtómű szint emelkedésével?

Igen is, nem is. Az űrhajó megadott távolságra 100% sebességel ugyanannyi üzemanyagot használ függetlenül attól hogy a meghajtó 1. vagy 100. szinten. Ugyanakkor, ha a sebesség kevesebb, az űrhajó kevesebb üzemanyagot használ amit kiegyensulyoz a gyorsabb meghajtó, vagyis adott távolság és idö mellett kissebb a fogyasztás.

Például, egy Csatahajó 1:1:1 bolygórol megy 1:1:15 bolygóra. Ehhez Hiperűr meghajó 4. szinten 100% sebességgel 40:50 perc és 62 nehéz-hidrogén üzemanyag szükséges. Ugyanakkor ugyanehez az uthoz Hiperűr meghajó 6. szinten 90% sebességgel 40:16 perc és 58 nehéz-hidrogén üzemanyag szükséges.

Mi a kapcsolat Bolygókozi raketák és Impulzus meghajtó között?

A Bolygókozi rakéta Impulzus meghajtót használ. A képlet:

Naprendszer távolság = ((Impulzus meghajtó szint) * 5) - 1

Például, Impulzus meghajtó az 6. szinten lehetöve teszi hogy maximum (6 * 5) - 1 = 30 - 1 = 29 naprendszer távolsagra levö bolygót támadj.

---------------

Az alábbi lista felsorolja az űrhajókat, azok meghajtójat és sebességét. (Valós sebesség az épitéshez szükséges meghajtó szint sebessége)

Kis szállító
Meghajtó (szint): Nagyégésű (2) / Impulzus (5)
Alap sebesség: 5.000 / 10.000
Valós sebesség: 6.000 / 20.000

Nagy Szállító
Meghajtó (szint): Nagyégésű (6)
Alap sebesség: 7.500
Valós sebesség: 12.000

Könnyű Harcos
Meghajtó (szint): Nagyégésű (1)
Alap sebesség: 12.500
Valós sebesség: 13.750

Nehéz Harcos
Meghajtó (szint): Impulzus (2)
Alap sebesség: 10.000
Valós sebesség: 14.000

Cirkáló
Meghajtó (szint): Impulzus (4)
Alap sebesség: 15.000
Valós sebesség: 27.000

Csatahajó
Meghajtó (szint): Hiperűr (4)
Alap sebesség: 10.000
Valós sebesség: 22.000

Kolónia hajó
Meghajtó (szint): Impulzus (3)
Alap sebesség: 2.500
Valós sebesség: 4.000

Szemetesek
Meghajtó (szint): Nagyégésű (6)
Alap sebesség: 2.000
Valós sebesség: 3.200

Kém szonda
Meghajtó (szint): Nagyégésű (3)
Alap sebesség: 100.000.000
Valós sebesség: 130.000.000

Bombázó
Meghajtó (szint): Impulzus (6) / Hiperűr (8 )
Alap sebesség: 4.000 / 5.000
Valós sebesség: 8.800 / 17.000

Romboló
Meghajtó (szint): Hiperűr (6)
Alap sebesség: 5.000
Valós sebesség: 14.000

Halálcsillag
Meghajtó (szint): Hiperűr (7)
Alap sebesség: 100
Valós sebesség: 310

Csatacirkáló
Meghajtó (szint): Hiperűr (5)
Alap sebesség: 10.000
Valós sebesség: 25.000


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:01 PM | Üzenet # 3
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
A Fleetsaving lényege:

Egyértelmű, hogy egy normális átlagember nem tölti az egész napját a böngészője előtt az Ogame-t figyelve. Támadás viszont bármikor érhet titeket, és ha akkor éppen nem vagytok bejelentkezve, valószínűleg elveszítetek majd ezt-azt, mivel nem tudtok a támadásról és így nem tudtok tenni ellene. A Fleetsaving egy megelőzés, mellyel a fontosabb hajóidat és anyagaidat valamilyen módon eltávolítod a bolygóidról, így a támadók nem tudják elvinni/farmolni, sőt ha nincs mit elvinni/farmolni jó eséllyel meg sem támadnak.
A lentebb részletezett módszerekre általánosan jellemző, hogy a fleetsavingelt flotta sebességét úgy kell beállítani, hogy az a neked megfelelő időpontban, a játékhoz való visszatérésedhez közel (lehetőleg utána kicsivel) érje el a célját.

Az Egyszerű Fleetsaving módszerei:
Először is szükséged lesz szállító hajókra, és legalább még 1 bolygóra. A művelet nagyon egyszerű, mielőtt lefeküdnél aludni, fogod a szállító hajóid, és elküldöd őket a másik bolygódra, szállítás vagy telepítés küldetéssel, és felpakolod rájuk a nyersanyagaid. Telepítés küldetésnél a tényleges fleetsaving idő megegyezik a hajóid oda-útjának idejével, de nyilván az anyagok és a hajók maguktól nem fognak visszavándorolni a kiinduló bolygóra. Miközben a hajóid úton vannak, senki sem bánthatja őket, mivel harcok csak a bolygók körüli pályákon lehetségesek, úton lévő hajókat semmilyen módon nem lehet megtámadni, így az anyagot sem tudják elvinni ami a rakterükben van. A Szállítás küldetéssel, a fleetsaving idő más, a flotta oda-útjának kétszerese, ám mikor a hajóid elérik a célbolygót, a fedélzeten lévő nyersanyagokat kidobálják a bolygón, és üresen jönnek haza. Az anyagok onnantól kezdve ugyan úgy ellophatóak lesznek mint előtte, csak a flotta nem lesz támadható amíg haza nem ér (hadiflották védelménél van értelme).

Fleetsaving Támadás küldetéssel:
Szükséged lesz hozzá szállítókra, és egy másik INAKTÍV játékos bolygójára. Tehát keresni kell egy inaktív játékost, az inaktivitást onnan lehet tudni, hogy Galaxis nézetben a játékos neve mellé egy (i) -t rak a játék, 7 nap inaktivitás után, majd a kis i ~30nap után nagy I-re változik. Miután találtál egy megfelelő távolságban lévő inaktív bolygót, le kell kémkedned Kém szondákkal, és meg kell győződnöd róla hogy a bolygón nincs semmilyen hadihajó vagy védelmi épület. (Ha a kémjelentés egyáltalán nem tartalmaz pl. védelemre utaló információkat, az nem azt jelenti hogy nincs védelem hanem azt hogy nem sikerült adatot szerezned róla. A védelem teljes hiányát úgy lehet látni, hogy a kémjelentésbe beíródik egy "Védelem" fejléc, de teljesen üres az alatta lévő rész. Hogy több infót szerezz, több kém szondát kell küldened egyszerre, vagy továbbfejleszteni a kém technológiádat.) Miután biztos vagy benne hogy a sérülékeny és egyébként is értékes anyagaidat szállító hajóidat semmi sem fogja lelőni, ráküldöd őket a bolygóra egy Támadás küldetéssel, és felpakolod rájuk az anyagaid. Mivel a küldetés támadás, nem pedig szállítás, nem fogják kitenni a nyersanyagokat, csak mennek vele egy kört.
Ez a lehetőség azért viszonylag rizikós.

Fleetsaving Szemetesekkel:
Ehhez a szállítóhajók mellett szemetesekre is szükséged lesz, ezenkívül kell hozzá egy roncsmező, de a játék elején a legjobb módszer. A roncsmezőt galaxis nézetben kell keresni, bármelyik bolygó mellett lehet, a táblázat DF (Debris Field) oszlopában. Miután találtál egyet, jegyezd meg a koordinátáit, majd válaszd ki a szállító hajóidat és melléjük legalább 1 szemetest, add meg nekik a célkoordinátákat és a koordináták melletti legördülő menüből válaszd ki a DF-et. Ha mindent jól csináltál a következő ablakban egy Betakarítás nevű küldetésed lesz, azt használd, cuccold fel a flottára a nyersanyagaidat és ereszd szélnek őket. Ez a módszer azért a legjobb, mert a hajóid és a nyersanyagaid vissza is jönnek a bolygódra, ellentétben a Telepítés és Szállítás fajta fleetsavingekkel, és nem is olyan kockázatos mint a Támadás fleetsaving. Van a játéknak egy bug féléje, ha egyszer egy bolygó felett volt már roncsmező, akkor miután azt begyűjtötték, nem tűnik el a rendszerből. Galaxis nézetben már nem lesz ott, és nem lehet belőle begyűjteni semmit, de a játék továbbra is engedni fogja, hogy flottát küldj oda, így minden nap fleetsavingelhetsz ugyan úgy.

Magas szintű Fleetsaving:
A fejlettebb játékosoknak előbb vagy utóbb de lesznek Holdjaik. A hold egy nagyon alattomos kis dolog, mert Szenzor Phalanx építhető rá. Ez a nagy hatótávolságú letapogató rendszer képes arra, hogy megmutassa egy bolygón a flottamozgásokat, tehát azt a pontos flottamozgási adatot, amit te látsz az Áttekintés nézetben, már ha éppen van úton hajód. Szerencsére ezek a szenzorok nem látnak el akárhová, csak szintjüktől függően néhánytól kb. 30-50 rendszeres távolságig, ám ez bőven elég.
Mivel a támadó fél pontosan látja a flottamozgásod, így a fentebb leírt módszerekkel el Fleetsavingelt anyagaid és hajóid pontos hazaérkezési idejét is tudja. Ennek köszönhetően meg tudják csinálni azt, hogy a te fleetsavingelt flottád hazaérkezése után alig pár másodperccel érjen oda az ő támadó flottájuk. Ilyenkor esélyed sincs rá, hogy újból felcuccold az anyagaid a hajóidra és elküldd őket...

Viszahívott Szállítás/Telepítés:
Ez egy kezdetleges módszer e fentebbi kivédésére. Az egyszerű fleetsaving módszerek valamelyikével elküldöd a flottádat, ám a célponthoz érkezése előtt visszahívod. A visszahívást úgy kell időzíteni, hogy a visszahívott flotta menetideje megegyezik az általa addig megtett út menetidejével, így nagyjából ki tudod találni, hogy mikor fog visszaérni. A visszahívott flották úgymond tervezett útitervtől eltérően haladnak, és nem látszanak az Áttekintés nézetben, ugyan így a Szenzor Phalanx sem látja őket.

Hold Fleetsaving:
Egy hold flottamozgás és tárolás szempontjából ugyan úgy működik mint egy bolygó, kivéve hogy a flotta indításánál a koordináták mellet a Hold opciót kell kiválasztani. Ám van egy nagy előnye a bolygókkal szemben. Nem lehet letapogatni Szenzor Phalanxal. Ezért, ha a holdról indítasz egy flottát, és egy másik holdra küldöd Szállítás/Telepítés küldetéssel ,vagy egy roncsmezőre Begyűjtés küldetéssel, akkor mivel a flottád sehol sem érintkezik bolygóval, nincs rá mód hogy megtalálják.

Hajókat miért kell fleetsavingelni?
Ha van egy játékos akinek a tiédnél sokkal erősebb flottája van, viszont a te flottád is nagy, sok millió nyersanyagot érő hajókból áll, akkor bizony érdemes megtámadni. Ez azért van, mert ha ki tudják lőni a flottádat úgy, hogy közben a támadónak nincs vagy csak minimális a vesztesége, a flottádba beleölt nyersanyagok 30%-a ottmarad roncsmezőként. A támadó a flottája odaérkezése utánra nem sokkal időzít a támadott bolygó roncsmezőjére egy nagy szemetesekből álló flottát, és az általad elvesztett hajók roncsait úgy ahogy van elviszi. Ezt hívják flottafarmnak és egy óvatlan vagy hold-al nem rendelkező de már százezres pontok között élő játékostól milliókat lehet megszerezni.


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:06 PM | Üzenet # 4
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Bányák, termelés, raktár:

A bányák alapjáraton folyamatosan termelnek, az erőforrások fül alatt viszont be tudod állítani, hogy hány százalékos kapacitáson menjenek. Erre akkor van szükség, ha az energiád mínuszba megy, azaz kevesebbet állítasz elő, mint amennyi kell. Ilyenkor a hiány százalékos mértékével csökken a bányák termelése. Ha mondjuk fémből jól el vagy látva, de a krisi nagyon kell, akkor egyszerűen lejjebb veszed a termelési szintet a fémbányánál, hogy pluszba legyél az energiával, és akkor a krisi 100%-os kapacitással jön. De persze a legegyszerűbb, ha emelsz egy szintet az erőműveken. Itt megemlíteném a nap műholdakat. Rövid energia-kisegítésre nagyon jók, azaz rövid távon és kevés létszámban hasznosak. Egy nagy bajuk van, mivel nem mozdíthatók, egy űrcsatában szinte kivétel nélkül elvesznek, szóval azokra alapozni az energiaellátást felelőtlenség.

A raktárak kapacitása így első ránézésre 10k egység. Ez igen kevés, a sima szervereken 100k az alap kapacitás, és magasabb szinten azt is fel lehet tölteni egy-két nap alatt. Itt sajna rákényszerülünk arra, hogy minél előbb raktárakat építsünk. Például már a kolohajó igénye is 20k krisi, ez el sem fér a bolygón raktár nélkül.
A raktárat ugyan túl lehet tölteni (legalábbis a sima szervereken), ilyenkor azonban a bányák nem termelnek.

ellátó épületek:

ami nekünk így az elején a legfontosabb, az a kutató labor és a hajógyár (ehhez kell robot gyár is)
a kutató labor 2-es, a hajógyár 4-es szinten kell, utána a kolonizálásra kell a hangsúlyt fektetni, ezeket az épületeket elég a későbbiek során továbbfejleszteni

minden hajónak, védelmi egységnek, valamint minden kutatásnak megvan az épület-követelménye
azaz itt nem a kutatás pontokat használjuk fel az egyes technológiákhoz, mint az ikában, hanem a szintek növelésével tudjuk az újabb és újabb lehetőségeket elérni
amikért persze nyersivel kell fizetni, mi mással

a kutatások esetében a régi szervereken a nyersiigény és a kutatási idő lineárisan duplázódik, ezzel lehet előre tervezni
még semmim sincs itt kikutatva, szóval ezt nem tudom, hogy itt is így van-e, de hamarosan kiderül

a hajógyárat viszonylag hamar érdemes 6-os szintre húzni (mondjuk az 5. bolygónál), mert ez kell a nagy szállítóhajó gyártásához, márpedig ha beindul a termelés mindenhol, akkor már sok cuccot kell hazaszállítanunk (hiszen a kutató labor az anyabolygón van, később lesz máshol is, de egyelőre maradjunk ennyiben), és kell a kapacitás
a 6. szintű hajógyár már az alap védelem gyártásához (a védelmi eszközök is a hajógyárban készülnek) elég

védelem:

bár csábító dolog rögtön az elején védelmet gyártani, azonban nem túl célravezető
a védelem két esetben jó, ha nagyon kevés van, vagy ha brutálisan, de tényleg iszonyú brutálisan sok

a fosztás ellen 20-30 alap védelem (mondjuk fele-fele kicsi és nagy lézer) elég, így már nem tudnak csak szállítóhajókkal fosztani, és veszteségük is lesz
ahogy az ikában is, itt sem érdemes sok nyersit tárolni ezer dologra el lehet szórni

a másik véglet az 1000 plazma torony, plusz a nagyjából 20k aprólék ettől nem kell félni, hogy pár hónapon belül választás elé kerültök, hogy akkor most építsük vagy sem, szóval egyelőre jegelhetjük a témát

hajót sem érdemes egyből nekiállni gyártani, mert ahogy már írtam, itt a hajók is fincsi célpontot adnak
bolygónként 5-10 nagy szállító a játék elején bőségesen elég a nyersi pakolására, viszont nem nyújtanak csábító célpontot

kutatás:

az elején az asztrofizika lesz a legfontosabb kutatás, hiszen ez kell ahhoz, hogy kolonizálható bolygókhoz jussunk
mivel egyelőre nem ismerem a követelményeit, sztem a 3-4 bolygó még egy kezdő játékosnál is hamar összejöhet, ezek után kicsit erősödjünk

számítógép technológia:
egy szint=egy flottahely
azaz összesen annyi flottád lehet mozgásban, mint a technológiai szintje plusz 1
nem kell részleteznem, hogy ez milyen fontos, hogy minél hamarabb minél nagyobb szintre fejlesszük

kém technológia:
az ikától eltérően ennek van aktív és passzív használata
aktív, amikor kém-szondát küldesz a célbolygóhoz, az pedig megmondja, amire kíváncsi vagy
hátrány, hogy a célbolygó tulajdonosa MINDEN esetben kap egy jelentést arról, hogy kém járt a bolygónál, és azt is tudni fogja, hogy kitől, honnan jött
passzív működés közben látod az ellened jövő flottát
azaz nem csak a piros visszaszámlálást, hanem hogy milyen hajók, és mennyi
ehhez az kell, hogy a kémtechnológiai szinted magasabb legyen, mint a támadóé

miután megvan a több bolygó, a több flottahely, neki lehet állni a többi kutatásnak

a flotta gerince a csatahajó, így az ehhez vezető követelményeket érdemes minél hamarabb teljesíteni, a többi már csak csemege, és stratégiailag nincs nagy jelentősége, hogy mikor melyiket csinálja az ember

és persze folyamatosan növelni kell a bányákat, hogy dőljön a lé cool


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:08 PM | Üzenet # 5
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Hogy lehet kolonizálni?

Mi szükséges hozzá:

Épületek:
- Deutérium bánya (amekkora csak lehet)
- Robot gyár 2
- Kutató labor 2
- Hajógyár 4

Kutatások (Ha megvan a KutLab 2):
- Energia technologia 1
- Impluzus meghajtást 3

Hajógyár:
- Kolóniahajó ( )

Ha kész a hajó, menj a Galaxis menüpontra. Ekkor kint vagy a naprendszeredben. Itt látod, hogy hol nincs még semmi. Felül a nyilakkal mozoghatsz a galaxisok/naprendszerek között. Nézz ki egy üres helyet, ahol még nincs bolygó. Ennek a helynek a koordinátáját jól jegyezd meg!

Kattints a Flotta menüpontra. Itt a kolóniahajó sorában - a végén - kattints a max gombra, majd lent a Tovább-ra. Itt fent a koordinátáknál az utolsó ablakban írd át arra amit kinéztél. Kattints a Tovább gombra. Itt válaszd ki a gyarmatosítás gombot. Mást ne állíts, ne vigyél magaddal nyersanyagot, mert elveszlik! Most kattints a Tovább gombra. Ha minden jól ment, elment a hajód... Ha pirossal az lesz kiírva: nincsen elég deutériumod, akkor várj pár órát és építs Deutérium bányát.

Figyelem!
- Maximum 9 db bolygód lehet, úgyhogy tervezz így!
- Ne küldj kémszondát az üres helyre, mert nem fogja megmondani, hogy mekkora lesz a bolygó! Ez a hajó érkezésekor dől el.

Itt vannak a bolygók adatai, hogy melyik helyen mekkora van (kb):

1-3 bolygó: 40-70 mező (55 +/- 15)
4-6 bolygó: 120-310 mező (215 +/- 95)
7-9 bolygó: 105-195 mező (150 +/- 45)
10-12 bolygó: 75-125 mező (100 +/- 25)
12-15 bolygó: 60-190 mező (125 +/- 65)

vagyis a 4-6 bolygók a legcélszerűbbek
Az adatok felmérésben készültek, tehát nem 100%-ban biztosak. A bolygók méretét egy véletlen számgenerátor adja meg.

Forrás: Ogame magyar fórum

Hosszútávú kolonizálási stratégia
A játék elején, mikor elkezdesz kolonizálni, minden gyarmatosított bolygót meg kell tartani, és felfejleszteni. Cél, hogy minél előbb meglegyen a maximális 9 bolygód, hogy elkezdhess mindenhol építkezni és fejlődni. De mi van akkor, ha már nagy a termelésed, tovább építenéd a bányákat, de a kolóniáid kicsik, és be vannak telve? Nagy bolygókat kell kolonizálni.

Ha a játék elején szerencséd van, akkor nagyobb bolygók is lehetnek a birtokodban, így akár több hónapig is eltarthat, mire oda jutsz, hogy el kell kezdened újra kolonizálni, nagyobb bolygókat keresni.

Optimális esetben a 220-230 mezős bolygó elég ahhoz, hogy az Épületek kategóriában taglalt minden épületet magas szinten megépíts. Ha nincsen ekkora bolygód, akkor addig kell kolonizálni, míg nem találsz. Értelemszerűen ez akkor következik be, mikor már elég nagy a termelésed, hogy sok kolohajó árát "kidobd az ablakon", mire egy jó bolygót nem találsz. Ha el akarsz hagyni egy kolóniát, akkor áttekintés nézetben a nevére kell kattintani, majd a jelszavad beírása után a "Kolónia elhagyása" gombra kattintani.
Mikor nekiállsz új bolygókat keresni, célszerű elsőként a legkisebbet elhagynod. Kolónia nem rombolható le, ha van a bolygóra tartó, vagy onnan kinduló flottamozgás.

Ha megvan az új bolygó, és 220 mező fölötti, akkor kezdj el rá építkezni. Nagyjából egy hét alatt fel tudod húzni olyan szintre a bányáid, hogy a bolygó "megálljon a maga lábán". Ekkor elhagyhatod a második legkisebb (illetve most már a legkisebb) kolóniád, és újra nekiállhatsz egy nagy bolygót keresni. Ezt addig folytasd, míg az összes kolóniád 220 mezős, vagy annál nagyobb nem lesz. Ez alól csak az anyabolygó a kivétel, azt nem hagyhatod el, a mezőszáma mindig 163, ez csak Terraformerrel növelhető.

A kolonizálás stratégiájáról pár szó.

Ha közel vannak egymáshoz a bolygóid:
- előnye a gyors bolygóközi mozgás, azaz kis idő alatt tudsz egyikről a másikra nyersanyagot, flottát telepíteni. Ha ezt a módszert választod, a legjobb, ha egy naprendszeren belül kolonizálsz, úgy a leggyorsabb az utazás.
- hátránya, hogy adott távon belül az összes bolygód elérhető az ellenség részéről, így egy komolyabb konfliktus vagy háború esetén könnyebb célpontot nyújtasz.

Ha különböző galaxisokban vannak szétszórva a bolygóid:
- előnye, hogy több inaktív vagy gyakorlatlan játékos van a közeledben, így főleg a játék elején több nyersanyagot zsákmányolhatsz a farmolások során.
- valószínüleg az ellenség által nem ismert minden bolygód pozíciója, így vannak "biztonságos" helyeid (valójában nem azok, csak kisebb a veszély), amiket nem kell annyira félteni egy komolyabb konfliktus esetén.
- hátránya, hogy a bolygóid közötti mozgás időigényes, hiszen minél nagyobb a távolság, annál tovább tart az út, valamint az üzemanyag (deutérium) felhasználásod is nagyobb lesz.

Ha biztos hátországot szeretnél:
Az anyabolygód mindenképpen a "sűrűben" van. Az új játékosokat a rendszer az 1.-5. galaxisig osztja be, ahol éppen üres hely van. De az univerzumban 9 galaxis van, így sok a lakatlan terület. Ha keresel egy ilyen területet, ahol akár 100 naprendszer távolságban nincs senki (általában a 6.-9. galaxisban), akkor teljesen el tudsz rejtőzni más játékosok elől. Előbb-utóbb mindenképpen rátalálnak a bolygóidra, de ha kitart a szerencséd, akár hónapokig játszhatsz úgy, hogy senki nem fogja megtudni a bolygóid helyét. Ez elegendő idő arra, hogy magas termelőkapacitást építs ki a hátországban, így ha fel is fedeznek, már tudsz építeni hatékony védelmet és flottát. Hátránya, hogy az anyabolygódat elérni nagyon sokáig tart, akár fél nap is lehet az út, ráadásul rendkívül magas az üzemanyag-igény. Ezt persze egy Ugró kapuval ki lehet küszöbölni, de annak kifejlesztéséig is sokat kell játszani.
Ha ezt a módszert választod, akkor az első elfoglalt bolygón építsd ki a kolóniahajó gyártásához szükséges feltételeket, majd a további hajókat onnan indítsd, ne több galaxis távolságból.


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:09 PM | Üzenet # 6
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Kémkedés

A kém technológia segítségével információ szerezhető más bolygókról.

A technológiák között már le lettek írva a részletek, itt néhány kiegészítés olvasható.

Kémkedés hatékonysága azonos technológiai szintnél:

1 szonda azonos kémtechnológia szinten:
aktuális nyersanyag mennyiség

2 szonda azonos kémtechnológia szinten:
megmutatja az ellenséges flotta mennyiségét

3 szonda azonos kémtechnológia szinte:
megmutatja a védelmi eszközöket is

5 szonda azonos kémtechnológia szinten:
láthatod az ellenfeled épületeit is

7 szonda azonos szinten:
a technológiák fejlettségi szintjét is megszerezheted.

Amennyiben kisebb a kémtechnológiád szintje, mint az ellenfélé, akkor plusz egy szondával plusz egy szintet "vásárolhatsz". Hogy mennyi kell, azt a következőképpen lehet megtudni:

Szükséges plusz szondák száma = (Ellenség kémtechnológia szintje - A te kémtechnológia szinted) a négyzeten.

Tehát ha a teljes jelentést meg akarod kapni, ahhoz 7 szonda kell, de ha az ellenfél technológiája 2 szinttel magasabb a tiédnél, akkor 7 plusz 2 a négyzeten, azaz 11 szonda szükséges.

Természetesen minél magasabb az ellenség technológiai szintje, annál nagyobb az esély, hogy észreveszi és lelövi a szondáid.

Ha nagyon magas az ellenség technológiai szintje, akkor is van megoldás, hogy megtudd nézni a védelmét és a flottáját. Ilyenkor a szondát nem kémkedés, hanem támadás küldetéssel kell elküldeni (ilyenkor értelemszerűen elég 1 db), és a csatajelentés tartalmazni fogja a harcban résztvevő egységeket, azaz a védelmét és a flottáját. Ilyenkor ugyan nem látod a nyersanyagait, az épületeit és a kutatásai szintjét, de a kevés információ is több, mint a semmi.

A kém technológia fejlettségi szintje határozza meg azt is, hogy a közeledő támadó flottáról mennyi információt tudsz meg. Ezeket akkor írja ki, ha az áttekintés nézetben az ellenség közeledtét jelző (alap esetben piros) sorban a "flotta" szóra viszed az egérmutatót.
- 2. szinten az adatok közé kerül a hajók száma,
- 4. szinten kijelzi a flotta hajóinak típusát,
- 8. szinten pedig a hajók típusát, és azt, hogy az adott hajófajtából mennyi van a flottában.
Ennek nagy gyakorlati jelentősége nincs, hiszen a tapasztalt játékosok mindenképpen akkora flottát küldenek, amivel a lehető legkisebb veszteséggel le tudnak győzni, és legtöbbször olyankor, amikor nem vagy gépközelben, így nem láthatod, hogy támadnak.
Ez akkor használható, ha van a közelben más bolygód, esetleg baráti játékos, és segítséget tudsz a bolygódhoz irányítani, még az ellenség megérkezése előtt. Ilyenkor hasznos, hogy tudd, mennyi hajóra is van szükséged az ACS-védelem megszervezéséhez. Ennek legmagasabb szintje az úgynevezett ninjázás, erről bővebben a Harci taktikák részben.


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:10 PM | Üzenet # 7
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Hajók

A Hajógyárban építhető egységekről pár szó, mind a harci, mind az egyéb feladatokal ellátókról.

Ezeket a Hajógyár menüpontra kattintva tudod elérni. Az adott egység neve mellett szereplő szám a zárójelben azt mutatja, hogy annál a bolygódnál éppen mennyi van az adott típusból. Az üres rublikába a kívánt mennyiséget beírva, majd entert ütve pedig építeni tudsz, feltéve, ha van elég nyersanyagod.

Kis szállító:
5000 egység nyersanyag szállítására használható. Nagyégésű hajtóműve van, de ha az Impulzus meghajtást 5. szintre emelitek (úgyis 6. szint kell a Bombázóhoz), akkor duplázódik a sebessége, valamint a fogyasztása is. Ez taktikai előnyt jelenthet, érdemes szem előtt tartani.

Nagy szállító:
25000 egység szállítására használható. Nagyégésű hajtóműve van, és sajnos az is marad, így viszonylag lassúnak mondható. Nagy tételek mozgatásához ez a jobb, mert fajlagosan olcsóbb, mint a Kis szállító, viszont a gyors transzporthoz inkább az előbbit használd!

Könnyű harcos:
A tömeghajó. Ebből kell a legtöbb, ez a legolcsóbb. Golyófogónak a legideálisabb, erről bővebben a Csata részben.

Nehéz harcos:
A Könnyű harcos továbbfejlesztett változata. Sajnos az ára jobban nő, mint a képességei, így nagy tömegben nem érdemes legyártani.

Cirkáló:
Közepes hajóosztály. Háború esetén van jelentősége, csak ennek van sorozattüze a Könnyű harcos ellen, erről bővebben a Csata részben.

Csatahajó:
A flotta gerince, szó szerint. A nagy hajók közül ebből kell a legtöbb, és fajlagosan ez a legolcsóbb is. Támadásra, védekezésre egyaránt kiváló, raktere is nagy. Ebből is rengetegre lesz szükséged.

Kolónia hajó:
Mint a neve is mutatja, gyarmatosításra való. Harcértéke csekély, főleg az árához képest.

Szemetesek:
A játék elején nem annyira, később annál nagyobb szükséged lesz rá. Ugyanis sokszor egy csata igazi profitját a keletkező űrszemétből tudod megszerezni, ahhoz pedig százasával kellenek a szemetesek. Erről bővebben a Csata részben.

Kém szonda:
Kémkedésre használható. Nagyon gyors, keveset fogyaszt. Néhány tucatra lesz szükséged egyszerre, több általában nem kell.

Bombázó:
A földi védelem lerombolására lett kifejlesztve, szinte minden védelmi egység ellen van sorozattüze. Erről bővebben a Csata részben.

Nap műhold:
Energiát szolgáltat, bővebben az Épületek részben, és a Graviton technológiánál is olvashatsz róla.

Romboló:
A hadihajók királya. A legerősebb harci támadóhajó. Nagy pusztítást tud végezni, ehhez mérhető az ára és a fogyasztása is.

Csatacirkáló:
Igazi hajózúzó egység. A legtöbb hajó ellen van sorozattüze, így a hadihajó mellett ebből kell még a legnagyobb mennyiség. Bővebben a Csata részben olvashatsz erről.

A hajók építéséről:

A hajók építési idejét befolyásolja a Hajógyár szintje, valamint a Nanit gyár. Egy bányakolónián (főleg a játék elején) elég egy 4. szintű gyár, de végleges bolygón fel kell húzni 12. szintre, hogy Halálcsillagot is tudj építeni.

Nagy flottát akkor érdemes csinálnod, mikor már nagy a napi termelésed a gyors építéshez, és a fenntartáshoz. Hiszen a flottának üzemanyag is kell, és ha nem tudod elvinni a bolygótól, mert nincs elég deutériumod, akkor előbb-utóbb valaki megtalálja, és űrszemetet csinál belőle. Valamint egy flotta akkor jó, ha hamar kitermeli az árát, azaz aktív hadviselésbe kezdesz, és megtámadsz más játékosokat a nyersanyagokért.
Ha nem használod a hajóid, csak úgy megépíted őket, az rosszabb, mintha nem is lennének, ugyanis az fs nagyon sok deutériumba kerül, még egy közepes flottánál is.
Szóval a komoly hajóépítéssel érdemes megvárni a 20. bányaszinteket mindenhol.


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:10 PM | Üzenet # 8
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Védekező egységek

Rendkívül változatos módon védheted meg bolygóidat az ellenséges támadásoktól. A legjobb persze az, ha nincs rá szükséged, de gyaníthatóan egyik univerzum sem tökéletes ebből a szempontból. Tehát, védekezzünk - de hogyan építsünk fel egy megfelelő védelmet?

A játék kezdeti szakaszában véleményem szerint merő erőforrás-pocsékolás védelmet építeni. 150 mezőnél kisebb bolygó esetében valószínűleg a játék későbbi szakaszában is.

Amikor még csak a belevágtál a játékba, és még nincs meg mind a 9 bolygód, akkor a legjobb stratégia az, hogy nem védelmet építesz, hanem egész egyszerűen minden erőforrást megpróbálsz lekötni - így folyamatosan alacsonyan tartva a bolygódon található nyersanyag-készletet. Ekkor ugyanis teljesen felesleges Téged megtámadni, nem éri meg foglalkozni Veled.

Node, eljön az az idő, amikor nem árthat egy-két bolygót komolyabb védelemmel felruházni. A gond az, hogy nincs olyan védelem, amit megfelelő előkészítéssel / csapatmunkával ne lehetne feltörni. A megfelelő védelemnél azonban egy drágább dolog létezik - az elégtelen védelem.

Mivel kezdjük az építkezést? NE a Rakéta kilövőkkel, javasolja az OGametips.com - jók azok, de csak később. Először építsünk Könnyű lézereket minden mennyiségben - ezek lesznek ugyanis az elsődleges ágyútöltelékek: minél több van belőlük, annál kisebb eséllyel kezdik szétlőni a támadók a komolyabb és drágább egységeket.

Minden negyedik Könnyű lézerre jusson egy Nehéz lézer; minden 12 Könnyű lézerre egy Ion ágyú; 30 Könnyű lézerenként pedig egy Gauss ágyú az egészséges az álmoskönyv szerint. 100 Könnyű lézerre meg jusson egy Plazma torony.

Kis Pajzs kupolát a 20. könnyű lézer után érdemes építeni, míg a 100. után a Nagy Pajzs kupolát - hogy némi extra védelmet nyerjenek a fenti egységek.

Miért így érdemes? Mint említettem, a Könnyű lézer lesz az elsődleges ágyútöltelék, legalábbis addig, amíg nem lesz elegendő fémtermelésed ahhoz, hogy minden egyes Könnyű lézer mellé 5 db. Rakéta kilövőt tudjál építeni. Ez a két egység csak és kizárólag arról szól, hogy magára vonja az ellenség tűzerejét addig, amíg a komolyabb egységek kinyírják a támadókat.

Ha van 100 Könnyű lézered, akkor a fenti útmutató alapján kell legyen kis pajzsod, nagy pajzsod, 25 Nehéz lézered, 8-9 Ion ágyúd, 3-4 Gauss ágyúd, és 1 db Plazma tornyod - ez utóbbi ugye a legdrágább és a legerősebb fegyver. A fenti számok esetén 1:136-hoz esélye van egy támadó hajónak arra, hogy pont a plazmaágyút találja el.

Ez az egyik útmutató, amit érdemes alkalmazni. Egy másik a játék későbbi szakaszában talán jobban alkalmazható.
A koktél keverési aránya:

100 Rakéta kilövő
100 Könnyű lézer
20 Nehéz lézer
6 Gauss ágyú
3 Plazma torony
Ízlés szerint fűszerezve 10 db Ion ágyúval. Miért?

A védekezés egy dologról szól: tegyük minél költségesebbé a támadónak az egész mókát, hogy egy életre elmenjen a kedve a mi támadásunktól. Ha esetleg meg is nyeri a csatát, ne szúnyogcsípéseket érezzen, hanem kimondottan fájjon a dolog: pusztuljon minél több Csatahajó vagy Romboló a flottájából. A rakétavető és a Könnyű lézer jelen esetben is ágyútöltelék, a Nehéz lézer szól arról, hogy a támadó ágyútöltelékeit (Könnyű harcosait) leszedje. A Gauss (és opcionálisan az ionágyú) inkább a Cirkálók ellen való - no meg a szállító hajók ellen, hogy ha meg is nyeri a csatát, akkor se maradjon mivel elszállítania a mi nyersanyagainkat. A plazma tornyok - megfelelő számban alkalmazva - mocskos nagy pusztítást képesek végbevinni a csatahajók között.

Ami viszont NAGYON fontos bármiféle védelem felépítése kapcsán: legyen minél több Anti Ballisztikus Rakétád a Rakéta silóban. Minél több, annál jobb - egy komolyabb támadást ugyanis Bolygóközi rakéták érkezése is előre jelezhet, akár több tucat példányban. Ami nem tesz jót a védelemnek.

update
Pár szó a Pajzs kupolákról:
Alapesetben csata után a lerombolt védelem nagy része (70 %, ha jól emlékszem) visszaépül. A két pajzs kupola ezt a számot növeli, azaz ha el is vesztesz egy csatát, és kirabolnak, szemétté lövik a hajóidat, legalább a védelembe beleölt nyersi nagy része megmarad. Mindkét kupola felépítésénél ha jól számolom olyan 90 % a visszaépülési arány, ez már jónak mondható.
Valamint, mivel ezek pajzsok, a védelmi értéket növelik, azaz nehezebb lesz kilőni a pajzs kupola alatti védelmi egységeket. Ha jól tudom, a régi szervereken, 5-ös vagy magasabb pajzs technológia mellett, valamint két kupolánál a könnyű és a nehéz harcosok egyedül a rakétavetőket tudták lőni, a többi egységnek egyszerűen nagyobb volt a pajzsa, mint amekkora támadóerőt a vadászok adnak.

Sajnos a pajzs sem véd meg a Bolygóközi rakétáktól, és amit azok szétlőnek, nem épül vissza Talán ez a legfontosabb érv az Antiballisztikus rakéták mellett


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:11 PM | Üzenet # 9
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Alap épületek

Az alap épületeket MINDEN bolygódon meg kell építeni. A többi épületet is
lehet, de nem szükséges, erre majd adott helyen kitérek.
Bányából 3 féle van, fém, kristály, deutérium. A bányák energiát használnak,
ezt nap erőművel és fúziós erőművel tudod fedezni elsősorban.

Fém bánya:
Fémet termel. Az épületek menüben a képére kattintva megtudod, hogy adott
szinten mennyit, és ehhez mennyi energiát használ el. A fém bányából legalább
30-as szintűre lesz szükséged, ha hosszú távon gondolkozol a játékban.

Kristály bánya:
Kristályt termel. Az épületek menüben a képére kattintva megtudod, hogy adott
szinten mennyit, és ehhez mennyi energiát használ el. A kristály bányából
legalább 30-as szintűre lesz szükséged, ha hosszú távon gondolkozol a játékban.

Deutérium szűrőállomás:
Deutériumot termel, a bolygó hőmérsékletétől függően változó mennyiséget. Minél
alacsonyabb a maximum hőmérséklet, annál többet. Ez óránként csak párszáz
egység eltérést jelent, de hosszú távon ez az apró különbség igen jelentőssé
válhat. Az épületek menüben a képére kattintva megtudod, hogy adott szinten
mennyit, és ehhez mennyi energiát használ el. A deutérium amellett, hogy az
épületek és a kutatások többségéhez szükséges nyersanyag, a hajók üzemanyaga
is, így sokra lesz szükséged. A deutérium szűrőállomásból legalább 25-ös
szintűre lesz szükséged, ha hosszú távon gondolkozol a játékban. Fel lehet
emelni 30. szintre, de nagyon drága, és mivel ebből termelődik a legkevesebb,
nagyon lassan hozza be az árát.

Nap erőmű:
A napsugárzást hasznosítja, ezáltal energiát termel számodra. A nap erőmű a
szintjével megegyező szintű fém ÉS kristály bányának elegendő energiát termel.
Tehát egy 20. szintű naperőmű egy 20. szintű fém és egy 20. szintű kristály
bányához elég energiát ad.

Fúziós erőmű:
Deutériumból állít elő energiát. Ennek a mennyiségét az erőmű szintje mellett
az Energia technológia szintje is befolyásolja, bővebben a technológiák
tárgyalásánál kerül sor rá. Minél magasabb szintű, annál több energiát termel,
és annál több deutériumot fogyaszt. Ha többet fogyaszt, mint amennyit a bolygód
termel, akkor értelemszerűen nem képes 100%-on működni, így kevesebb energiához
jutsz. A fúziós erőmű nagyon drága, ráadásul deutériumot is fogyaszt, mégis
érdemes legalább 10. szintre megépíteni, mert addig még viszonylag olcsó, és
mivel épületet nem lehet támadással lerombolni, így az általa biztosított
energia mindig a rendelkezésedre áll.

Nap műhold:
A nap műhold napenergiát termel, és továbbítja a bolygódra. A termelt mennyiség
függ a hőmérséklettől. A képlet: maximum hőmérséklet osztva 4-gyel plusz 20.
Ennyit termel egy nap műhold, de ez az érték nem lehet magasabb 50-nél. 15-20
db-nál többet nem érdemes építeni, mert támadás esetén az első körben lelövik
őket, és ha ezekre alapozod az energiaellátásod, akkor nagy mínuszba
kerülhetsz. Jelentősége a graviton technológia kifejlesztésénél van, bővebben a
technológiák tárgyalásánál kerül sor rá.

Robot gyár:
A robot gyár olyan robotokat épít, amik segítenek az építkezésben, így minden
Épület (és csak épület) fejlesztési idejét csökkenti. Alap esetben 2. szintű
elég, ez kell a Hajógyárhoz. Végleges bolygón azonban, ahol Nanit gyárat is
építesz, 10. szintűre lesz szükséged.

Hajógyár:
Itt készülnek a hajók és a védelmi berendezések. Minél magasabb szintű, annál
gyorsabban. Alap esetben 4. szintűre lesz szükséged, ez elegendő a Nagy
szállító építéséhez, és az alap védelem felhúzásához. Végleges bolygón, ahol
már Halálcsillagot is építesz, 12. szintűre lesz szükséged.

Minden épület maximális szintje 99. lehet, de gyakorlatilag lehetetlen így
felfejleszteni, mert nem elég nagyok hozzá a bolygók, és a költségeik
megtérülése így csak években mérhető.
Ezekre az épületekre minden bolygódon szükség van, ha egyszerű bányakolóniának
használod, akkor is.

Hold épületek

A holdadra ugyanúgy építkezhetsz, mint a bolygódra, néhány kivétellel.
A 20%-os hold-esély kb. 8000
km átmérőjű holdat ad, ez nagyjából 70-80 mezőnek felel
meg, ennyiből gazdálkodhatsz.
Bányák nem építhetők holdra.

Ezek az épületek csak holdon építhetők fel, így értelemszerűen először arra van
szükség hozzá. Holdszerzés módjairól bővebben a Hold részben van információ.

Hold bázis:
Mikor holdad lesz, 1 meződ van, amire építhetsz. Ide jön a Hold bázis, ami 4 új
mezőt ad. Ebből 3 szabadon felhasználható, a 4. kell a következő szinthez. A
holdak lehetséges mezőszámát általában nem használják ki, mert a magas szintű
Hold bázis rendkívül drága.

Érzékelő Phalanx:
Ez egy speciális érzékelő berendezés, ami a flottamozgásokat képes érzékelni a
hatótávon belül. Minél magasabb szintű, annál nagyobb ez a távolság. Adott
bolygóra hajtja végre a szenzoros vizsgálatot, és minden oda tartó, vagy onnan
kiinduló flottát lát, a megérkezés pontos idejével együtt. Gyakorlatilag
ugyanazt mutatja meg, amit te az áttekintés részben látsz. A szenzor nem képes
érzékelni a visszatérő flottákat.

Ugró kapu:
Ez a távolságok áthidalásában játszik igen fontos szerepet, hiszen az univerzum
két legtávolabbi pontja között is elenyészőre csökkenti az utazási időt,
szemben a hagyományos meghajtások több órás menetidejével. A használatához
értelemszerűen két Ugró kapura, így kétholdra van szükséged. Az Ugró kaput csak
a tulajdonosa használhatja.

Speciális épületek

Ezek azok az épületek, amik nem feltétlenül szükségesek, hogy minden
bolygódon fel legyenek építve. Magas szintre jutva (hosszú távon) többnyire
úgyis megépíted majd őket, már csak stratégiai szempontból is, ám a játék
elején nincs szükség ezekre az összes bolygódon.
Az egyes szükséges előfeltételeket a Technológia menüre kattintva tudod
megnézni.

Nanit gyár:
A robot technika csúcsa. Nanorobotokat gyárt, amik gyorsítják az Épületek, a
Hajók és a Védelmi berendezések gyártását. Minden szint felezi az építési időt.
A követelményei: 10. szintű Robot gyár és 10. szintű Számitógép technológia.

Raktárak:
Csak akkor van rá szükség, ha nagyon nagy a napi termelésed. A tárolókapacitásod
raktárak nélkül 10k egység minden nyersanyag-típusból, ezt tudod raktárakkal
bővíteni. Az épületek menüben a képre kattintva tudod megnézni, hogy az adott
szint mekkora tárolókapacitást biztosít számodra. Ha folyamatosan elhasználod
illetve utaztatással mented a nyersanyagaid, akkor nincs szükség magas szintű
raktárakra.

Kutató laboratórium:
A kutatásokat, technológia-fejlesztéseket itt tudod elvégezni. A szintje
befolyásolja, hogy az egyes kutatások mennyi ideig tartanak. Ha kifejleszted a
Bolygóközi kutatóhálózat technológiát, akkor az egyes bolygóidon lévő laborokat
össze tudod kapcsolni, így tovább csökkentheted a kutatási időket. Erről
bővebben a Kutatások tárgyalásánál.

Terraformer:
A bolygód mezőinek számát tudod vele növelni, szintenként 5-tel. Gyakorlatilag
csak az anyabolygóra érdemes építeni (az alapból 163 mezős), kolóniára nem,
mert ha kicsi, akkor inkább újat kell foglalni, az az olcsóbb megoldás. Erről
bővebben a Kolonizációról szóló részben. A Terraformert nem tudod lerombolni,
ha megépítetted. Ha találtok 300 mező fölötti bolygót, arra esetleg érdemes terraformert tenni

Szövetségi állomás:
Az állomás üzemanyagot ad a barátságos flotta hajóinak. Ha valaki ACS-védekezés
küldetésben a bolygódhoz küld hajókat, akkor te a saját költségedre meg tudod
növelni azok ott-tartózkodási idejét. Az állomás szintenként 10k deutériumot
tud fellőni az orbitális pályán keringő hajóknak.
Az épületnek a játék gyakorlati szempontjából nincs sok jelentősége, építése
nem elsőrendű fontosságú.

Rakéta siló:
Rakéták tárolására szolgál. Rakétából két féle van, a bolygóközi (támadó
egység) és az anti-ballisztikus (védekező egység). Ezeket nem is építheted meg,
míg a silód nincs az adott szintre fejlesztve. A siló szintenként 10 anti-ball,
vagy 5 bolygóközi rakétát képes tárolni. Ezek természetesen kombinálhatók. A
bolygóközi rakéta más bolygók védelmének lerombolására szolgál, a hatótávolsága
függ az Impulzus meghajtás szintjétől, erről bővebben a Védelmi berendezések
részben. Az anti-ballisztikus rakéta a bolygódat támadó bolygóközi rakéták
elhárítására szolgál. 1 anti-ball 1 bolygóközi rakétát semmisít meg, támadás
esetén automatikusan kilövődik. Erről bővebben a Védelmi berendezések részben.


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Vasárnap, 2010-03-07, 5:16 PM | Üzenet # 10
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
TEKI - az a személy, aki a bányái termelését a védelmebe építi, nem FS-el, és a flottája (ha van neki) valamint a nyersanyag a bolygón pihen esténként, bízva az amúgy brutális védelemben (nem, a 10 darab rakétakilövő még nem teki)! Ő nyugodtan alszik esténként, bár egy idő után úgyis bezúzzák, de neki mindegy is. Bevétele csak a bányákból van.

BÁNYÁSZ - a bányász a bányák termelését bányákba fekteti, rengeteg nyersit termel napi szinten, amivel általában kereskedik is, de inkább épít! Flottája van, de főleg szállítók, és FS-elni is tud/szokott, a védelme pont akkora, hogy a napi termelését ne érje meg lenyúlni! Ő is nyugodtan alszik, mert ha be is zúzzák a szállítóit, két nap alatt kitermelik a magas szintű bányák, nem tud sokat veszíteni! A bányász okos, és nem kockáztat! Bevétele főleg a bányákból van, de sokat hozhat neki a kereskedelem is.

FLOTTÁS - a flottás az a JÁTÉKOS, aki a bányák termelését hajókba fekteti, amikkel kifosztja a bányászt és a tekit, amiből újabb hajókat épít! Védelme minimális, épp csak a bányák napi termelését védi! A flottás nem alszik, a flottás játszik! Játszik reggel, játszik délben, játszik este, és játszik éjjel! FS-el, phalanxol, holdat lő, támad, ninjázik, deut vesz a bányásztól, üti a tekiket, flottát zúz, farmol, ugrókaput épít, és közben rengeteget számol! A flottás kockáztat, és ha bukik, akkor nagyot bukik, ha nyer, akkor sokat nyer! A flottás fanatikus, élvezi a játékot, és próbál élni minden lehetőséggel, amit ez a játék nyújthat! Bevétele a bányákból, a fölösleges nyersanyagok elcseréléséből, a farmolásokból és az ellenséges flották bezúzásából van.


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Szerda, 2010-03-10, 2:43 PM | Üzenet # 11
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Code
# Az összes használható BBkód listája

Félkövér:
[b]Félkövér szöveg[/b]

Aláhúzott:
[u]Aláhúzott szöveg[/u]

Áthúzott:
[s]Áthúzott szöveg[/s]

Dőlt:
[i]Dőlt szóveg[/i]

Középre igazított:
[align=center]Középre igazított szöveg[/align]

Más pozíciókra igazítás:
[align=right]Jobbra igazít[/align]
[align=center]ismét középre igazít[/align]
[align=left]balra igazít[/align]

Felső index:
felső[sup]index[/sup]

Alsó index:
Alsó[sub]index[/sub]

Linkek:
1) [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Cookie[/url]
2) [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Cookie]Link felirat[/url]

E-mail linkek:
1) [email]bugs@ogame.org[/email]
2) [email=bugs@ogame.org]E-mal link felirata[/email]

Színek:
[color=red]Piros[/color]
[color=green]Zöld[/color]
[color=blue]Kék[/color]
[color=#cccccc]Szürke hexa kódja[/color]

Méret:
[size=1]1-es méret[/size]
[size=8]8-as méret[/size]
[size=12]12-es méret[/size]
[size=20]20-as méret[/size]

Képek:
[img]http://coronam.de/dump/invisiblesandwich.jpg[/img]

Betűtipus:
[font=arial]Arial[/font]
[font=times]Times[/font]

#
# Néhány komináció
#
[color=red][size=20](szín=piros) (méret=20)[/size][/color]
[s][I](s) (i)[/I][/s]
[align=center][s][I](igazítás=középre) (áthúzott) (dőlt) [/I][/s][/align]
[size=20][align=center][s][I](méret=20) (igazítás=középre) (áthúzott) (dőlt) [/I][/s][/align][/size]
[color=red][align=center][s][I](szín=piros) (igazítás=középre) (áthúzott) (dőlt)[/I][/s][/align]

Háttér berakása:

<div style="background-image: url(http://board.ogame.de/de_images_ogame/logo.gif)">  
Háttéren megjelenő tartalom </div>

vagy  

[background image="url"]text[/background]
[background image="url" image-repeat='yes-x']text[/background]
[background image="url" image-repeat='yes-y']text[/background]
[background image="url" image-repeat='no']text[/background]
[background image="url" image-repeat='yes']text[/background]
[background color='farbe']text[/background]


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
lootasDátum: Péntek, 2010-03-12, 5:32 PM | Üzenet # 12
Generalisszimusz
Csoport: Moderátorok
Üzenetek: 22
Hírnév: 5
Állapot: Offline
Hoppá,na én egyik kategóriába sem tartozom! biggrin
Teknőc vagyok,mert nagy védelmeket építek,hogy ne érje meg lenyúlni a termelésemet!
Bányász vagyok,mert őrületes tempóban építem a bányáimat,hogy jobb termelésem legyen.
Flottás vagyok,mert fselek,támadok,számolgatok,holdat lövök és farmolgatok is.Ha kell felkelek hajnali kettőkor is egy jó farm miatt!
Ja és a flottám napról napra nő,nem is kicsike mértékben! shock
Most akkor én melyik kategóriába is tartozok igazándiból? smok
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-12, 11:37 PM | Üzenet # 13
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Hmm... Ez egy jó kérdés biggrin
Rád a "hibrid" nevű kategória illene cool


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
IlmarinenDátum: Szombat, 2010-03-13, 3:16 PM | Üzenet # 14
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 103
Hírnév: 7
Állapot: Offline
Quote (lootas)

Hoppá,na én egyik kategóriába sem tartozom!

Nos, azt hiszem te is a JÁTÉKOS kategóriába tartozol, aki minden lehetőségét kihasználja az Ogamenek. A hajnali 2-ős dolog miatt még hozzábiggyeszthetnék egy fanatikus jelzőt is. happy

Nem tudom, hogy volt-e már de ha már egyszer hozzászólok:

N00B Protection:
amíg 5.000 pont alatt vagy
-nem támadhatnak azok a játékosok akiknek 5x több vagy 5x kevesebb pontja van, mint neked
-te sem támadhatod (kémkedheted, rakétázhatod) őket
-AC támadásban sem vehetsz részt ellenük, akkor sem ha egy velük egy súlycsoportba tartozó játékos indítja
5.000 pont fölött
-bármilyen erős játékos támadhat, és te is őt
-gyenge játékost továbbra sem támadhatsz ha 5x kevesebb a pontjuk és viszont

-Il-

 
AchyDátum: Szombat, 2010-03-13, 6:39 PM | Üzenet # 15
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Nem... Még nemvolt leírva ez amit te irtál Ilmarinen biggrin cool

„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
Fórum » Ogame » Ogame » Csevegés és infócsere (Minden az ogame vagy bármi más kapcsán! :D)
Oldal 1 / 3123»
Keresés:

Belépés
Keresés
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Copyright MyCorp © 2017