Csütörtök, 2017-11-23, 8:36 AM Üdvözöllek Vendég

WH - 40k

Honlap-menü
Körkérdésünk
Melyik univerzumban játszol?
Összes válasz: 274
Statisztika
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
Oldal 1 / 11
A fórum moderátora: Achy, Ilmarinen 
Fórum » Ogame » Ogame » Hasznos képletek (Egy csipetnyi matek a régi szép időkből)
Hasznos képletek
IlmarinenDátum: Szerda, 2010-03-03, 2:16 PM | Üzenet # 1
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 103
Hírnév: 7
Állapot: Offline
Sziasztok!

Ebben a topicban igyekszem összegyűjteni azokat a képleteket,
amelyek a legnagyobb segítséget nyújtották nekem,
és amelyekért néha napokig kellett túrni az internetet.

Lesz néhány olyan is a táblázatok között, amelyet nem
találtok sehol máshol, mivel itt írom le őket először.

És most egy aktuális táblázat: a bányaszintek és a plazma technológia fejlesztésének ideális sorrendje:

EDIT:
Immár az O-calcba is be van építve a plazma tech. Link!

Az alább látható abszolút megtérülési időkkel számoló táblázat (nem veszi figyelembe a korábbi plazma szinteket a jelenlegi megtérülésénél) tehát a múlté. Használjátok a fenti linket, mint korábban.





Jó böngészést:
-Il-
Csatolmányok: 4261423.png(41Kb)
 
IlmarinenDátum: Szerda, 2010-03-03, 3:17 PM | Üzenet # 2
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 103
Hírnév: 7
Állapot: Offline
Bányák fejlesztésének megtérülése:

A következő táblázatban azt számoltam ki, hogy egy adott bánya 1 szinttel történő fejlesztéséhez
szükséges nyersanyag mennyi idő alatt térül meg. Csak az általa előállított nyersanyagot veszem
alapul, tehát kristálybányánál csak a többlet termelést és csak a kristály költséget (hiszen
ha az embernek kristály kell, akkor nem nézi a fémet). Vagyis a valóságban ezek az idők
hosszabbak.
Például: egy 15-ös fémbánya költsége 17.515 fém és 4.378 kristály. A szintlépéssel óránként 285
fémmel fog többet termelni mint a jelenlegi szinten. A fejlesztés megtérülési ideje (csak fémre)
tehát 17.515/285=61,5 óra. Megtérülési idő kristályt is számolva (3:2-höz) 24082/285=84,5 óra.
Ehhez jön továbbá az építés elkészültének ideje, ez függ a robot gyártól és arányában is kevés
ezért nem számolok vele.

Most az a brutál képlet következik, amit készítettem:
megtérülés órában = [CxW^(L-1)]/[(PxLx1,1^L)-(Px(L-1)x1,1^(L-1))]
C= az adott bánya alapköltsége, tehát az 1-es szint építési költsége. Csak az adott nyersanyagra nézve.
W= a bányatípus drágulási együtthatója, tehát hogy a következő szint hányszorosa az előzőnek.
P= óránkénti alaptermelés. Ebből kivonom az előző szint termelését, tehát a képlet különbözettel számol.
L= a kérdéses szint
Mivel gondolom mindenki inkább a végeredményre kíváncsi, írom is:


Van itt egy gyorslink, mert már az O-calcban is működik ilyen tool: O-calc

Fémbánya:
C=60 W=1,5 P=30
adott szintre történő fejlesztés (megtérülési idő)
1 (1,8 óra)
2 (2,3 h)
3 (2,9 h)
4 (3,6 h)
5 (4,6 h)
6 (5,9 h)
7 (7,5 h)
8 (9,8 h)
9 (12,6 h)
10 (16,3 h)
11 (21,0 h)
12 (1,1 nap)
13 (1,5 d)
14 (2,0 d)
15 (2,6 d)
16 (3,4 d)
17 (4,4 d)
18 (5,8 d)
19 (7,6 d)
20 (10,1 d)
21 (13,3 d)
22 (17,6 d)
23 (23,2 d)
24 (30,7 d)
25 (1,5 hónap)
26 (1,8 m)
27 (2,4 m)
28 (3,2 m)
29 (4,2 m)
30 (5,6 m)
31 (7,5 m)
32 (9,9 m)
33 (13,3 m)
34 (17,8 m)
35 (23,7 m)
36 (2,6 év)
37 (3,5 y)
38 (4,7 y)
39 (6,2 y)
40 (8,3 y)

Kristálybánya:
C=24 W=1,6 P=20
adott szintre történő fejlesztés (megtérülési idő)
1 (1,1 óra)
2 (1,5 h)
3 (1,9 h)
4 (2,6 h)
5 (3,6 h)
6 (4,9 h)
7 (6,7 h)
8 (9,2 h)
9 (12,7 h)
10 (17,5 h)
11 (1,0 nap)
12 (1,4 d)
13 (1,9 d)
14 (2,7 d)
15 (3,8 d)
16 (5,3 d)
17 (7,4 d)
18 (10,4 d)
19 (14,6 d)
20 (20,6 d)
21 (29,0 d)
22 (41,0 d)
23 (57,6 d)
24 (81,3 d)
25 (3,8 hónap)
26 (5,4 m)
27 (7,7 m)
28 (10,9 m)
29 (15,4 m)
30 (21,8 m)

Deutérium szűrő:
C=325 Nincs deuköltsége, tehát nem lehet csak a termelt nyersanyagra számolni, ezért a 3:2:1-et használtam.
W=1,5
P=10x[1,44-(0,004xMaximumhőmérséklet)]
Itt már több dolog komplikálja a helyzetet amint az kiválóan látható is. smile
Ajánlom tehát a fenti link (cím) használatát és a táblázat bogarászását.
A képletszörny segítségével mindenki kiszámolhatja magának a 30-on fellüli bányákat is.
Ha nem csak a kívánt nyersanyag számít, akkor 3:2:1-el számolva Cfém=82,5 Ckristály=82.
Vagyis fémbánya esetén a táblázatban feltüntetett időket szorozd be 1,375-el kristálynál pedig 7/3-dal.
3 éves futamidő alatt összköltséggel számolva a 35-ös fém (2,72 év) és a 28-as kristály (2,99 év) térül meg.
Itt nem számoltam bele a szükséges energia biztosítását, és az összes előző szint megtérülésének idejét.
Azokat is belevéve (sok egyéni változó) nagyjából 33-as fém és 26-os krisi ára jön ténylegesen vissza 3 év alatt.

Ha a megtérülésben a bánya teljes költségére vagy kíváncsi
A következő cserearányok esetén a nyers megtérülési időt szorozd meg:

-3:2:1 esetén fémbányáét 1,375-tel krisiét 7/3-dal (2,333)
-6:3:2 (3:1,5:1) esetén fémbányáét 1,5-tel krisiét 2-vel

Ennyi nyers szám után néhány tiszta tanulság, ahogy én látom:
-legjobban a kristálybányák drágulnak
-a megtérülési idő nagyobb szinteken éveket jelent, ezért a top játékosok sem "szállnak el"
-a befektetés az idő lejárta után már tiszta profitot termel
-leghamarabb akkor térül meg a bányánk, ha a szinthúzást más játékosok termeléséből fedezzük wink
-ne keseredjetek el és kezdjetek őrült módon flottázni a 20-as bányaszint után, tervezzetek hosszú távra
-új kolónia alapítása nagyon célszerű, látjátok mennyivel jobb hatásfokúak a bányák alacsony szinten

Remélem nem volt túl unalmas:
-Il-
Csatolmányok: 6453210.jpg(70Kb)
 
IlmarinenDátum: Csütörtök, 2010-03-04, 9:21 PM | Üzenet # 3
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 103
Hírnév: 7
Állapot: Offline
És akkor most egy csokorra való válogatás a hasznosabbak közül:
Kicsit vegyes nyelven, ahol nagyon egyértelmű ott nem fordítottam le.

KÉMKEDÉS SZÁMOLÓ:

n=E+[Qx([saját tech - ellenfél tech]^ 2)]

n=ennyi darab kémszonda kell
E=kémkedés információtartalma, lásd alább
Q=előjelváltó, ha a mi kémkedés szintünk a nagyobb akkor -1, ha az ellenfélé akkor +1 ha egyenlő akkor pedig 0

E = 2 nyersanyag, flotta
E = 3 nyersanyag, flotta, védelem
E = 5 nyersanyag, flotta, védelem, épületek
E = 7 nyersanyag, flotta, védelem, épületek, kutatás
A nyersanyag mennyisége minden szinttől/darabszámtól függetlenül látható lesz. Kémelhárítás emellett lehetséges, nő az esélye ha a bolygó körül nagy flotta van, és ha sok kémszondát vagyunk kénytelenek küldeni. Ez csak azt mondja meg, mennyi szondát küldjünk az adott infóért. A jelentésben pedig akkor is megkapjuk az infót, ha az elhárítás sikeres és szondáink az első körben megsemmisülnek.

Szintén készre emésztve a küldendő kémszondák száma teljes információmennyiségért (techeket is megkapjuk):

16 (-3 kémtech a védőhöz képest)
11 (-2 kémtech a védőhöz képest)
8 (-1 kémtech a védőhöz képest)
7 (kémtechnológia egyenlőség esetén)
6 (+1 kémtech a védőhöz képest)
3 (+2 kémtech a védőhöz képest)
1 (+3 kémtech a védőhöz képest)

Ha az építés / kutatás nem érdekel akkor rendre 4-gyel kevesebbet kell küldeni. Nyersanyag mindig kiderül.

stb.

DRÁGULÁS:

A következő szint ennyiszeresébe fog kerülni az előzőnek:
Fémbánya, Deuszűrő, Naperőmű = 1.5
Kristálybánya = 1.6
Fúziós erőmű = 1.8
Asztrofizika = 1.8
Minden más építés és a kutatás = 2

ÖSSZESÍTETT GYÁRTÁSI IDŐ:

A nyersanyagköltség alapján így alakul...
-épületek
[(fém+kristály) / 2500] x [1/(robotgyár szintje+1)] x 0.5^nanitgyár szintje
-hajók és védelem
[(fém+kristály) / 5000] x [2/(hajógyár szintje+1)] x 0.5^nanitgyár szintje
-kutatás
(fém+kristály) / [1000 x (labor szintje+1)]

FALANX:

Falanx látótávolsága: (falanx szintje^2) - 1

What a phalanx can see on target planet:
- Fleets on attack mission (ACS too)
- Fleets on transport mission
- Fleets on deployment
- Fleets on espionage mission
- Fleets on hold mission (ACS)
If you scan the origin planet:
- Fleets on a harvest mission
- Fleets heading towards a moon
- Fleets recalled from all missions except deployment
- Fleets on moon destruction mission
- Fleets on colonise mission
- Fleets returning from a mission

What a phalanx can't see on target planet:
If you scan the target planet:
- Fleets recalled from deployment mission
- Fleets heading towards that planet's moon or debris field from elsewhere
- Fleets returning from a mission
If you scan the origin planet:
- Fleets recalled from deployment mission


EGYEBEK:

Napműhold termelése:
(Maxhőmérséklet/4)+20 de legfeljebb 65 energia műholdanként

Törmelékmező:
30%-a a csatában megsemmisült hajók fém és kristályköltségének

Bolygóközi rakéták hatótávolsága:
(Impulzus meghajtás szintje x 2) –1

Mezők száma a bolygón (holdon már nincs limit):
(Ármérő/1000)^2

Jó számolgatást!
Forrás:
Ogame fórum
IGN
Wiki

Mindenki ideteheti kedvenc képleteit, amit gyakran használ de esetleg kimaradt.
A fenti linkeknél szem előtt tartandó, hogy némelyik nem érvényes az Andromédára.
Ha azt látjátok, hogy "redesigned uni" akkor viszont biztosan jó. smile

Üdvözlettel:
-Il-
 
IlmarinenDátum: Csütörtök, 2010-03-04, 10:00 PM | Üzenet # 4
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 103
Hírnév: 7
Állapot: Offline
Majdnem elfelejtettem:
A gyorstüzelés

Az Ogame csatáiban a számítógép felállítja egymással szemben a flottákat és védelmi egységeket, majd mindegyiknek ad egy célpontot amire lő. Amennyiben a kapott célponttal szemben a támadó hajó gyorstüzeléssel rendelkezik, van rá esély, hogy még egyszer lőhet egy következő random célpontra. Ha az ellen is gyorstüzel, ismét lőhet egy bizonyos valószínűséggel egészen amíg egyszer el nem véti a következő gyorstüzelésre a próbát. Ekkor aztán a szerver minden egységre alkalmazza a rá érkezett sebzést, kihúzza a halottkat és jöhet a következő kör...

Minden hajó és védelmi eszköz mellett fel van tüntetve, hogy ő maga mikre tud gyorstüzelni,
és hogy őrá mik tudnak gyorstüzelni.

Minél nagyobb a gyorstüzelésnél feltüntetett szám "r"
annál nagyobb a valószínűsége, hogy a tüzelő még egy lövést leadhat (valamire).

A várva várt képlet:

[(r-1)/ r] x 100 = a következő lövés valószínűsége százalékban

A játékban előforduló értékek táblázatszerűen:
gyorstüzelés (esély a következő lövésre)
2 (50%)
3 (66,67%)
4 (75%)
5 (80%)
6 (83,33%)
7 (85,71%)
10 (90%)
15 (93,33%)
20 (95%)
25 (96%)
30 (96,67%)
33 (96,97%)
50 (98%)
100 (99%)
200 (99,5%)
250 (99,6%)
1250 (99,92%)

Szerintem így sokkal kézzelfoghatóbb. Jól látszik, hogy a csatacirkáló csatahajók közé szabadulva 85,71%-os valószínűséggel lő újra. Figyelemre méltó továbbá, hogy a bombázó mekkora pusztítást tud véghez vinni a könnyű védelem sorai között. A Deathstar erejét kár firtatni, ugyanakkor megjegyzendő, hogy még ő sem gyorstüzel a plazma ágyúkra, valamint a kis és nagy kupolákra!

A kezdők kedvéért: ha valamit el akarsz pusztítani, vigyél olyan fegyvert ami gyorstüzel rá.
Üdv.:
-Il-

 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 11:46 AM | Üzenet # 5
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Fúziós erőmű deutérium fogyasztása és a képlete:
A fúziós erőmű deutériumból állít elő energiát! Szintenkénti fogyasztása:
Szint Deutérium fogyasztás
1 -11
2 -25
3 -40
4 -59
5 -81
6 -107
7 -137
8 -172
9 -213
10 -260
11 -314
12 -377
13 -449
14 -532
15 -627
16 -860
17 -1001
18 -1163
19 -1346
20 -1555
21 -1791
22 -2060
23 -2364
24 -2709
25 -3099
26 -3540
27 -4038
28 -4601

A Fúziós erőmű energiatermelése a következők alapján kerül kiszámításra :
30 * [Fúziós erőmű szintje] * (1,05 + [Energia Technológia szintje] * 0,01) ^ [Fúziós erőmű szintje]

(Tudom, hogy ez az ogame-n is megtalálható de talán valaki nemtudja és így könnyebben rájöhet cool )
 
AchyDátum: Péntek, 2010-03-05, 12:03 PM | Üzenet # 6
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
redundáns információkat kivettem...
-Il-


Fém bánya energiafogyasztása:
= lekerekítve 10 * szint * 1,1 / szint

Kristály bánya energiafogyasztása:
= lekerekítve 10 * szint * 1,1 / szint

Energiafogyasztás nehéz-hidrogén szintetizáló:
= lekerekítve 20 * szint * 1,1 / szint

Fúziós erőmű nehéz-hidrogén fogyasztása:
= felkerekítve 10 * szint * 1,1 / szint

Építés költségének emelkedése:

fém bánya:
=lekerekítve(60 * 1,5 ^ (szint - 1)) fém és
=lekerekítve(15 * 1,5 ^ (szint - 1)) kristály

kristály bánya:
=lekerekítve(48 * 1,6 ^ (szint - 1)) fém és
=lekerekítve(24 * 1,6 ^ (szint - 1)) kristály

nehéz-hidrogén szintetizáló:
=lekerekítve(225 * 1,5 ^ (szint - 1)) fém és
=lekerekítve(75 * 1,5 ^ (szint - 1)) kristály

naperőmű:
=lekerekítve(75 * 1,5 ^ (szint - 1)) fém és
=lekerekítve(30 * 1,5 ^ (szint - 1);0) kristály

fúziós erőmű:
=lekerekítve(900 * 1,8 ^ (szint - 1)) fém és
=lekerekítve(360 * 1,8 ^ (szint - 1)) kristály és
=lekerekítve(180 * 1,8 ^ (szint - 1)) nehez hidrogen

Kumulatív ár (minden addigi szint összesen):

fém bánya:
60 * (1 - 1,5 ^ szint) / (-0,5) fém és
15 * (1 - 1,5 ^ szint) / (-0,5) kristály

kristály bánya:
48 * (1 - 1,6 ^ szint) / (-0,6) fém és
24 * (1 - 1,6 ^ szint) / (-0,6) kristály

nehéz-hidrogén szintetizáló:
225 * (1 - 1,5 ^ szint) / (-0,5) fém és
75 * (1 - 1,5 ^ szint) / (-0,5) kristály

naperőmű:
75 * (1 - 1,5 ^ szint) / (-0,5) fém és
30 * (1 - 1,5 ^ szint) / (-0,5) kristály

fúziós erőmű:
900 * (1 - 1,8 ^ szint) / ( -0,8 ) fém és
360 * (1 - 1,8 ^ szint) / (-0,8 ) kristály és
180 * (1 - 1,8 ^ szint) / (-0,8 ) nehez hidrogen

Idők:

fejlesztési idő hajóknál és védelemnél:
idő órában
= ( (Kris+Fém) / (2500 * (1 + hajógyár szintje) ) * 0,5 / Nanit szint

fejlesztési idő épületeknél:
idő órában
= ( (Kris+Fém) / (2500 * (1 + Robotgyár szint)) ) * 0,5 / Nanit szint

kutatás idő:
idő órában
= (Fém+Kris) / (1000 * (1 + laborszint))

Bolygóközi Kutató Hálózat:
a mindenkori laborszint a legnagyobb laborszintek összeszámolva

példa:
van 5 laboratórium, szintjeik: 12, 10, 9, 6, 3
BKH 3-al 4 labor kapcsolódik össze, a laborszint akkor 12 + 10 + 9 + 6 = 37
Viszont konkrét technológia kikutatásánál csak azok adódnak össze amelyeknek megvan külön a szintkövetelménye a technológiához.
Tehát például ha hiperűr technológiát akarsz kutatni a laborszint 31, mert a 6-os szintű labor nem tud hiperűr technológiát kutatni egyedül.

repülési idő és deufogyasztás:
200 rendszer távolságból olcsóbb és gyorsabb másik galaxisból küldeni. Ott már nem számít a rendszer sem.

400 rendszer esetén már 2 galaxissal messzebbről is olcsóbb a küldés.

bolygóközi rakéta hatótávolsága:
= (impulzus meghajtás szintje * 5) - 1

bolygóközi rakéta repülési ideje:
= 30 másodperc + 1 perc per rendszer

holdak:

Phalanx Szenzor hatótávolsága:
= (Phalanx szint)˛ - 1

holdtámadás deathstarral:

itt: http://www.toolsforogame.com/battle/destruccion_luna.aspx?idi=hu-hu

hold esélye és holdméret:

100.000 törmelék ad 1%-ot az esélyhez. Maximum esély 20%.
Kerekítés egész számra lefelé történik azaz 0,7% = 0% és 5,9% = 5%

hold esély 1% -> hold max 4999 km atmérő
hold esély 2% 19% -> holdméret 5000 és 7999 között kissé véletlenszrű
hold esély 20% -> több mint 8000 km átmérő
átmérő nem lehet nagyobb mint 8944 km

Raktár kapacitás:

= 100.000 + 50.000 * (felkerekítve (1,6 / raktárszint) ^-1)

nap műhold termelése:

= lekerekítve((Maximum hőmérséklet / 4) + 20;0)
egy napműhold nem tud több mint 50 energiát termelni

törmelékmezö:

A hajók fém és kristályköltségének a 30%-a megy törmelékmezőbe.

Az 1%-os szabály
Az 1%-os szabály csatában arra vonatkozik, ha a fegyver ereje kisebb mint 1%-a az ellenfél pajzs értékének, akkor nem sebez, pl. a Könnyu harcosnak 50 a sebzése, a nagy pajzskupolának 10000 a pajzsa, és így nem tudja a harcos megsebezni.

Harcban minden egyes hajó\löveg véletlenszeruen választja ki az ellenfelét, a gyorstuzelésnél ha mondjuk 80% az esély az újratuzelésre, és tuzel, és nem olyan célt választ ami ellen gyorstuzelése van, utána nem tuzel újra abban a körben.
Csatolmányok: 6742610.png(4Kb)


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
AchyDátum: Vasárnap, 2010-03-07, 5:19 PM | Üzenet # 7
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 48
Hírnév: 8
Állapot: Offline
Kémelhárításmax = min( (ellenséges hajók száma * küldött szondák száma)/4 ; 100)
Kémelhárítás% = random(Kémelhárításmax)

Magyarul: összeszorzod az ellenséges hajók számát a küldött kémeid számával, majd az egészet osztod 4-el. A kapott szám lesz a max valószínűség, természetesen 100-nál nagyobb nem lehet. Ezután a gép dob egy számot 0 és a max valószínűség között, majd dob még egyet 0 és 100 között. Ha a második szám kisebb, mint az első, akkor sikerült a kémelhárítás.


„Ideje élni, vagy halni hagyni!"
 
IlmarinenDátum: Hétfő, 2010-10-04, 12:38 PM | Üzenet # 8
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 103
Hírnév: 7
Állapot: Offline
Hali!

Ultimate naperőmű vs. fúzios összevetés következik...

Alap, hogy 10 bolygóval számolok, mert az úgy a jó. smile Egy bányász nem aprózhatja el!
29k energiát szabtam meg határnak. Vs120 is ezt használta, én is ilyesmire voltam kíváncsi.
Ez nagyjából a 10 év alatt megtérülő 36-es fém 31-as kris és 31-es deu számára elég.
A fúziós megoldásnál 31k energia kell a +2 szint deuszűrő miatt aminek a többlet-termeléséből (-1.162) elvész.
Az energia techen kellett egyet emelnem 18-ról 19-re, hogy a +2 deuszűrőt (+1,5k Watt) el tudja látni.
Így viszont lett energia felesleg amit jóformán nem tudunk elverni.
Lehet 90%-on járatni néhány erőművet, mert így is van pici deuvesztés a napos megoldáshoz képest. :P
A deutermeléshez 10 db átlagban -10>30 C fokos bolygót használtam.
Természetesen kerekítek mint a disznó.

Nap erőmű által előállított energia:
Lesz 28.427
Ez 38. szint, ami: 10x [737+3/2(295)] azaz 10x 1.179 vagyis 11.795 milla nyersi

Összesen:
11.795 milla nyersibe kerül a 10 bolygónkra

Fúziós - energiateches szinergizmus:
Lesz 33.953 energia
Ez 19. szint fúziós ami 10x [80+3/2(32)+3(16)] azaz 10x 176 vagyis 1.760 milla nyersi
És 19. energiatech ami 1x [3/2(840)+3(420)] vagyis 1.260 milla nyersi
+2-es átlag deuszűrőkkel 10x [26+3/2(9)] azaz 10x 39 vagyis 225 milla többlet nyersi
Összesen:
3.235 milla nyersibe kerül a 10 bolygónkra

És most jöjjön egy lightosabb "norbi update" bányász konfiguráció ami 3 év alatt megtérülő
(a megelőző szintek megtérülése nincs benne az árban, lásd első post) bányaszintekkel számol.
Ezek pedig 32 fém 28 kris 27 deu bányaszintek, melyek összesen 17.872 energiát pusszantanak be.
Picit jobban is részletezem az okokat, mert gondolom erre többen kíváncsiak.
Vegyük úgy, hogy van még 150 napműhód is (olcsó tekivel védhető) -10>30 C fokos bolygón
ami 4050 energiánkat fedezni fogja (darabonként 27-et adnak). Kell tehát 13.800 Watt erőműből.
17 fúziós (-859 liter/h) esetén hasonló hőmérséklet mellett 22 helyett 24 deuszűrőre
(+699 liter/h termelés és 1146 Watt igény) lesz szükség. Így is veszítünk 160 liter deut óránként.
Lesz viszont 14.986 energia és csak 14.649 kéne a plusz 2 deuszűrőnek, tehát itt 12 műhóddal
kevesebb is elég. Vagy levesszük helyenként 90%-ra és megszűnik a deuvesztés a naperőműhöz képest.
Itt is olyan szerencsétlenül nő a fúziós-kombó termelése, hogy vagy rém kevés vagy picit több.
Végső simításként jelen esetben mindössze 9 bolygóval fogok számolni. smile

Nap erőmű által előállított energia:
Lesz 13.513 energia (még 11 műhód kell)
Ez 32. szint, ami: 9x [65+3/2(26)] azaz 9x 104 vagyis 936 milla nyersi

Összesen:
984 milla nyersibe kerül a 9 bolygónkra

Fúziós - energiateches szinergizmus:
Lesz 14.986 energia (csak 14.649 kéne a plusz 2 deuszűrőnek, tehát itt 12 műhóddal kevesebb is elég)
Ez 17. szint fúziós ami 9x [25+3/2(10)+3(5)] azaz 9x 60 vagyis 540 milla nyersi
És 17. energiatech ami 1x [3/2(208)+3(104)] vagyis 314 milla nyersi
24-es átlag deuszűrőkkel 9x [7,6+3/2(2,5)] azaz 9x 11,4 vagyis 102 milla nyersi
Összesen:
956 milla nyersibe kerül a 9 bolygónkra

Remélem nem toltam el sehol. Nyilán eltoltam persze, mert ennyit már le se lehet írni 1-2 hiba nélkül. XD
Jó földtúrást mindenkinek, üdv.:
-Il-


Ábra 1.1. Miért is számít olyan sokat az energiatech?

Linktár:
Fúzi + Etech termelési táblázat
Fúzi + Etech hatékonyság (energia / 1 deu) táblázat
 
IlmarinenDátum: Szerda, 2012-01-25, 0:37 AM | Üzenet # 9
Generalisszimusz
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 103
Hírnév: 7
Állapot: Offline
Expedíciós szövegek. (Eredeti helyesírással.)

Ha küldesz legalább 1 kémet a flottával (és azt nem nyelik el a hipertér démonai) akkor a kommunikációs tiszt egy frappáns kis üzenetben fog jelentést tenni az expedíció lezajlásáról. (Persze én sem szeretem a hosszas papírmunkát.)

Komm tiszt bejegyzések:
1., nincs kimerülés: Úgy tűnik ez a része az univerzumnak még nincs felfedezve.
2., első jelei a kimerülésnek: Úgy tűnik nem volt még ember a galaxis ezen részén ezelőtt.
3., kimerült expi koordináta: Másik expedíciós flottára utaló jeleket találtunk.
--- 4.1 ---
. Nagyon jó érzés elsőnek lenni, akik felderítetlen szektoban utaznak.

Kalózok:
1., Néhány űr-kalóz megpróbálta elfoglalni az expedíciós flottát.
2., Az expedíciódnak elégedetlen találkozása volt néhány űr kalózzal.
3., A felvett jelek nem idegentől származnak, hanem egy titkos Kalóz bázisról. Ők nem igazán vannak meglepve a jelenlétünktől.
--- 4.1 ---
. Szükségünk van harcra néhány kalózzal, szerencsére csak néhánnyal.
. Elfogtunk egy rádió üzenetet, ami ittas kalózoktól származik. Úgytűnik hamarosan megtámadnak.
. Néhány primitív barbár támadt ránk olyan hajókkal, amiknek még neve sincs. Ha tüzet nyitnak ránk, kénytelenek leszünk visszalőni.
. A segélykérő jelet, amit követett az expedíciónk egy csillag kalóztól származott. A harcot nem lehetett elkerülni.

Alienek:
1.,
2.,
3., Az expedíciód egy Idegen invázióba flottába futott és kemény harcot jelent!
--- 4.1 ---
. Az expedíciónkat egy kisebb csapat ismeretlen hajó támadta meg!
. Egzotikus megjelenésű hajók támadták meg figyelmeztetés nélkül a felderítő flottádat!
. A kapcsolat az expedíciós flottával nemrég megszakadt. Megfejtettük az utolsó kódolt üzenetüket. Erős támadás alatt vannak, a támadókat nem lehet azonosítani.
. Úgy néz ki, hogy a felfedező flottád ellenséges területre ért, ami egy ismeretlen, de nagyon agresszív és harcias idegen fajhoz tartozik.
. Ismeretlen eredetű Kristályos hajók nagy formációja megegyező pályán halad az Expedíciós flottáéval. Szükségünk van feltételezni a
legrosszabbat.

Sötét anyag:
1., Az expedíciónak lehetősége van szerezni és tárolni némi Sötét Anyagot.
2., Az expedíciónk végrehajtott egy egyedülálló kísérletet. Képesek voltunk Sötét anyagot nyerni egy elpusztuló csillagból.
3., Egy spontán Hiperűr deformálódás lehetővé tette az expedíciódnak, hogy nagy mennyiségű Sötét anyagot takarítson be!
--- 4.1 ---
0., Találtunk néhány megmaradt idegen hajót. Ezeken a hajókon volt egy kis tartály, valamennyi Sötét Anyaggal.
1., Találkoztunk egy furcsa idegennel egy kis hajón, aki adott nekünk néhány Sötét Anyagot néhny egyszerű matematikai számításért cserébe.
2., Az expedíciónk lokalizált egy rozsgás Űrállomást, ami láthatólag hosszú ideje kihalt. Az állomás teljesen használhatatlan, bár van némi sötét anyag, ami a reaktorban van tárolva. A technikusaink megpróbálnak megmenteni belőle annyit, amennyit csak tudnak.
3., Az expedíciónk jelentett egy furcsa, látványos jelenséget. Sötét anyag halmozódott fel a hajó pajzs energiamezőjében. A technikusaink megpróbálnak olyan sok sötét anyagot tárolni, amennyit csak tudnak, amíg a jelenség tart.
4., Az expedíciónk követett néhány furcsa jelet egy aszteroidába. Az aszteroida magjában kis mennyiségű sötét
anyagot találtak. Az aszteroidát megszerezték és a felfedezők megpróbálják kinyerni belőle a Sötét Anyagot.
5., Az expedíciónk átvette a hatalmat egy olyan szellemhajó fölött, ami Dark Matterből kis mennyiséget szállított. Nem találtunk sememmit arra vonatkozóan, hogy mi történt a hajó eredeti legénységével, de a technikusaink képesek megmenteni a Sötét Anyagot.
6., Az expedíciónk első alkalommal létesít kapcsolatot egy speciális fajjal. Ez a faj láthatólag energiából készült, aki magát Legorian-nak hívja, átment az expedíciós hajókon és utána eldöntötte, hogy segít az alulfejlett fajoknak. A láda tartalmaz sötét anyagot, ami a hajó hídján van elhelyezve.

Nyersanyag:
1., Az expedíció során találtál egy kis aszteroidát, amiből betakarítható némi nyersanyag.
2., Az expedíciód során találtál egy ősi, teljesen feltöltött, de elhagyott teherszállító konvojt. Talán néhány nyersanyagot még meg lehet menteni.
3., Ásvány gyűrűk egy ismeretlen bolgyó körül megszámlálhatatlan mennyiségű nyersanyaggal. Az expedíciós hajóid jönnek vissza teli rakománnyal!
--- 4.1 ---
. Egy izolált bolygó kezdeményen találtál némi könnyen hozzáférhető nyersanyag mezőt és sikerült is betakarítani valamennyit.
. Egy apró holdon a saját légkörével az expedíciód azt találta, hogy egy kevés hatalmas nyers bőr raktározást támogat. A legénység a földön megpróbálja betölteni azt a természetes kincset.
. Az expedíciós flottád egy hatalmas idegen hajóroncs felfedezését jelentették. Nem tudtak tanulni semmit a technológiájukból de képesek voltak a hajót az elemeire bontani és készítettek belőle valamennyi hasznos nyersanyagot.

Flottaszerzés:
1., Kereszteztünk egy előző expedíció maradványait A Technikusaink megpróbálják ismét működővé varázsolni a hajókat.
2., Egy hajóhad maradványaira találtunk. A szerelők elmentek a legjobb állapotban lévő hajókra, hogy ismét működésbe hozzák őket.
3., Találtunk egy hatalmas hajótemetőt. Néhány szerelő a flottából képes volt néhányat működőképessé tenni közülük.
--- 4.1 ---
. Az expedíciód belefutott egy híres, rég elhagyatott erődbe. Az erőd hangárjában találtak néhány hajót. A technikusok megpróbálják ismét működőképes állapotba hozni őket.
. Az expedíciónk egy régi autómatikus hajógyárba futott. Néhány hajó jelenleg is készülőben van és a szerelőink azon dolgoznak, hogy újraindítsák a hajógyár energia generátorait.
. Az expedíciónk felfedezett egy bolygót ami majdnem megsemmisült a sok háborún keresztül. Külömböző hajók keringenek bolygókörüli pályára állva. A technikusok megpróbálnak néhányat megjavítani. Talán arról is szerzünk infót hogy mi történt itt pontosan.
. Találtunk egy elhagyatott kalóz állomást. Néhány régi hajó van a hangárban. A Technikusok ellenőrzik, hogy használható-e valamelyik vagy sem.

Semleges események:
Néhány kicsi, furcsa háziállaton kívül (amik egy ismeretlen mocsárbolgyóról származnak) az expedíció nem hoz vissza semmi izgalmasat.
--- 4.1 ---
. A vezető hajó reaktorának meghibásodása megsemmisítette a teljes expedíciós flottát. Szerencsére a technikusok el tudják kerülni a legrosszabbat. Az újraépítés sok időt vesznek igénybe és az expedíció visszatér eredmény nélkül.
. Valószínűleg a kapitányok szülinapi ünnepségét nem kellett volna az elszigetelt bolgyón tartani. Egy szörnyű ismeretlen láz miatt az expedíciós legénység jelentős része a gyengélkedőbe került. A legénységhiány miatt az expedíció megszakadt.
. Nos, mostmár tudjuk, hogy azok a piros, 5-ös osztályú rendellenességeknek nincsenek kaotikus hatásai a hajók navigációs rendszerére, de masszív hallucinációt okoznak a legénységnek. Az expedícióról üres kézzel tértek vissza.
. Az expedíciós flottád különös jeleket követett egy ideig. Végül kiderült, hogy a jeleket egy régi szonda sugározta, ami generációkkal korábban lett küldve, hogy üdvözölje az idegeneket. A Szondát megmentették, anéhány múzeum az otthonodból jelezte az érdeklődését iránta.
. Az expedíciód megtanulta mi a nagy üres tér. Még egy kis aszterida vagy sugárzás se volt, ami izgalmassá tette volna a küldetést.
. Az expedíciód közel került egy Neutron csillag gravitációs mezőjéhez és szükség van némi időre, hogy megszabaduljon tőle. Emiatt sok Deutérium használódott el és a flotta visszatért eredmény nélkül.
. A Navigációs modul még hibákkal kűzd. Az expedíciós ugrás majdnem rossz irányba indult, de az összes Deutérium fel lett használva. Szerencsére az ugrás elég közelre ment az induló bolgyó holdjához. Az expedíció lassabban tér vissza.
. Az expedíciód vészjelzést fogott. Egy mega szállító volt egy kisbolygó gravitációs mezejének fogságában. Miután a szállítóhajó sikeresen ki lett mentve, a kapitány örömmel jelentette be hogy az aki megmentette őket, mostantól a kedvenc ügyfelük lesz.
. Az eleinte ígéretes letapogatási eredmények ellenlére sajnos üres kézzel tértünk vissza.
. Egy élőlény, akit tiszta energiából csináltak, arról győződött meg, hogy minden expedíciótag csak bámulta a hipnotizáló mintát a képernyőkön. Amikor a legtöbbjük megint kitisztult, az expedíciónak szüksége volt, hogy félbehagyják.
. Egy ismeretlen számítógép vírus támadta meg a navigációs rendszert nemsokkal az otthoni naprendszer elhagyása után. Ennek következtében a flotta körbe - körbe repül. Azt kell mondjam, hogy az expedíció nem lett túl sikeres.
. Az expedíciód egy fantasztikus képet készített egy Szupernováról. Semmit nem sikerült szerezned, de jó esélyeid vannak, hogy megnyerd a "Legjobb kép az Univerzumban" díjat ebben az évben.

Korábbi hazatérés:
Váratlanul meghibásodtak a hajtóművek. A küldetés véget ért. A flotta hamarabb ér vissza a tervezettnél.
--- 4.1 ---
. Az expedícióid nem jelentett semmilyen rendellenességeket a felkutatott szektorban. De a flotta befutott egy kevés napszélbe amíg visszatért. Ez az utazást gyorsította. Az expedíciós hajók kicsit korábban térnek haza.
. Az új és kicsit merész parancsnok sikeresen keresztülutazott egy instabil féreglyukon hogy rövidítse a repülést, . Mindazonáltal maga az expedíció nem hozott semmi újat.

Későbbi hazatérés:
A navigációs vezetőnek rossz napja volt és ez okozta az expedíciós ugrás elszámolását. Nem csak a flotta landolt valahol teljesen máshol de a visszaút is sokkal több időbe kerül.
--- 4.1 ---
. Ismeretlen okok miatt az expedíciós ugrás teljesen rossz irényba ment. A Nap szíve közelében landolt. Szerencsére a landolás ismert rendszerben
történt, a visszaugrás hosszabb időt vesz igénybe.
. Egy Vörös óriás csillagszele tönktretette az expedíciós ugrást, ami meghosszabbítja a kiszámítását a visszaugrásnak. Nem történt semmi a csillagok közt a szektorban. A flotta később tér vissza, mint tervezte.
. Valaki feltelepített egy régi stratégiai játékot a hajó összes számítógépére. Az expedíciós flotta sokáig távol volt, de emiatt nem nagyon volt haszna.
. Az expedíciód egy részecskeviharral teli szektorba jutott. Ez túltöltötte az energiatárolókat és a hajók központi rendszerének
nagyrésze megsemmisült. A szerelők képesek megmenteni a legrosszabbtól,
de az expedícióról való visszatérés jelentős késéssel történik majd.

Kereskedő:
. Az expedíciós flottád kapcsolatba lépett egy félős idegen fajjal. Ők bejelentették, hogy küldenek reprezentatív árut, hogy kereskedjenek a világoddal.
. Az expedíciód vészjelzést fogott. Egy mega szállító volt egy kisbolygó gravitációs mezejének fogságában. Miután a szállítóhajó sikeresen ki lett mentve, a kapitány örömmel jelentette be hogy az aki megmentette őket, mostantól a kedvenc ügyfelük lesz.
--- 4.1 ---

Flottavesztés:

. Az expedíciós flotta nem ugrott vissza a környékre. A tudósaink megpróbálják kideríteni mi történt, de úgy tűnik a flotta végleg elveszett.

Spéci esemény a 2012 októberi eventből:
Flottáinknak sikerült szerezni egy elemet egy pilóta nélküli hajóból.

Arany fém gyorsító lett hozzáadva a raktárhoz.
 
Fórum » Ogame » Ogame » Hasznos képletek (Egy csipetnyi matek a régi szép időkből)
Oldal 1 / 11
Keresés:

Belépés
Keresés
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Copyright MyCorp © 2017