Egyértelmű, hogy egy normális átlagember nem tölti az egész napját a böngészője előtt az Ogame-t figyelve. Támadás viszont bármikor érhet titeket, és ha akkor éppen nem vagytok bejelentkezve, valószínűleg elveszítetek majd a flottátokat, illetve a nyersanyagotok túlnyomó többségét mindent azért mert nem tudtok figyelni a játékra. A Fleet saving egy megelőzés, mellyel a fontosabb hajóidat és anyagaidat valamilyen módon eltávolítod a bolygóidról/holdról így a támadók nem tudják elvinni / farmolni, sőt ha nincs mit elvinni / farmolni meg sem támadnak. Az FS tehát elbújtatja flottádat a ragadozók elől. Nélküle komoly flottát / nyersanyagot tartani lehetetlen. Az elkövetkezőkben rövidítést fogjuk használni a Fleet Saving-re = FS
Még most az elején tisztázni kell, hogy 100% FS módszer nincs, mindig van olyan fanatikus aki képes időt áldozni arra, hogy kiismerjen és kifigyelje a módszereidet, de TE menehezítheted a dolgát. Mindig tarsuk szem előtt, azt hogy amiért dolgoztunk ne tudják könnyen elvenni.
Szerencsére mindent ki lehet küszöbölni így ezt is, megvan rá a mód, hogy amíg te nem tartózkodsz a gép előtt, addig a flottád se legyen "otthon" és ne tudják bezúzni. Tehát mikor felállsz a számítógép elől akkor a flottádat is elküldöd valahova, hogy csak akkor érjen vissza mikor már te is ismét gép előtt tudsz lenni. Az úton lévő hajók ugyanis megtámadhatatlanok, de több dologra is oda kell figyelni.
Az ellenfeleid holdakon épített phalanx (későbbiekben PH) szenzorokkal vizsgálják flottád mozgását és olyan támadást időzíthetnek a bolygódra, hogy már nem lesz időd a vissza érkezést követő 1-2 másodperc alatt ismét biztonságba küldeni flottádat a támadó hajók elől. Tehát olyan FS módot kell választani, aminek nem tudják megnézni a pontos visszaérkezési idejét.
A lentebb részletezett módszerekre általánosan jellemző, hogy a FS flotta sebességét úgy kell beállítani, hogy az a neked megfelelő időpontban, a játékhoz való visszatérésed után egy kicsivel érjen haza. Csak a jó FS ér valamit, a többi csupán üzemanyag pazarlás.
Az FS akkor jó: - ha a bolygódat kémkedve nem látnak ott olyat, amiért érdemes lenne támadni - ha a bolygódat phalanxolva nem tudnak a visszatérésre / érkezésre 1-2 másodperccel támadást időzíteni.
PH-tó: minden bolygó a PH "látótávjában" (PH szint a négyzeten, mínusz 1 távolságban) Nem PH-tó: minden hold, minden DF (törmelék mező) és a 16-os hely
Tegyük fel, hogy én 22.00 kor elküldöm expedícióra a hajóimat megpakolva minden jóval, hogy kb. reggel 8ra visszaérjenek, de az expedíciót el is lehet bukni. Mi lehet itt a jó megoldás?Nem tudok még kolonizálni épp ezért már pár ezer nyersanyag is hatalmas kiesés tud lenni, ha lefarmolnak. Mi lehet kb. 10 órás út oda-vissza? :D köszi a választ és a postot :)
Az expedíció a lehető legrosszabb megoldás. Pláne a játék elején, gyakori a kalóz / alien támadás de akkor is bukhatod a flottádat ha előbb ér haza (hajtóműhiba) vagy éppen késik (navigációs hiba) így más játékosok bent találják. Ráadásul ott van még a szellemflottával való találkozás lehetősége. És ha ez nem lenne elég, még falanxolható is az expi küldetés, így meg is van a hatodik mód, ami a flottád halálához vezethet, ha expire küldöd.
Korai megoldás (1 bolygóval kivitelezhető) -szemét szedés küldetés 2-3 darabban -lassú támadás védtelen inaktívra 2-3 darabban
Ezek falanxolhatók ugyan, de senki nem fog 1 bolygós pár ezer pontos kezdőket holdról falanxolgatni, majd a flottájuk harmadára támadást időzíteni. Nyugodtan alhatsz.
Hát ha van már kukás az jó, mert kukást berakva a flottába drámaian meglassul az FS, és szemét szinte minden rendszerben van.
Ugyanakkor amíg nincs az embernek kolója akkor még eléggé az elején járhat az uni. Ebben az esetben (frissen nyitott uni) kereshetsz 0 pontos játékost, és az ő bolygójára FS-elhetsz alacsony sebesség %-kal. Mondjuk támadással, ha elég sokat inaktív. Vagy kémkedéssel, ha elég tapasztalatlan, nem fog ACS védést kérni. De majdnem azt kell mondjam, hogy ilyenkor közel akkora az esélye, hogy otthon kapjanak el mint a célbolygón.
Szintén megemlítendő, hogy mióta holddal rendelkező bolygókat át lehet telepíteni (sötét anyaggal), kellemetlen meglepetésekben lehet részed. Egyik percről a másikra falanxövezetbe kerülhetsz ha mellédköltöznek egy holddal akár egy relatíve távoli galaxisban is. Ilyenkor a költözött bolygóról és holdról 24 óráig flotta nem indulhat de egy másikról igen!
Ez felértékeli a holdat, mint FS-hely. Bolygóról továbbra is a visszahívható telepítést ajánlanám, emiatt a dolog miatt.
Elvileg árulkodó lehet ha a galaxisnézetben eltűnik az adott koordinátán a bolygó telepítése gomb, akkor oda nemsokára valószínűleg bolygó fog érkezni...
Új, igen fifikás módszer bukkant fel mostanában. Közismert tény, hogy ha sikeres kémelhárítás van, akkor a kiküldött kémflotta csatába elegyedik a védő bolygóval aminek a kimenetele többnyire...
Találékony egyedek viszont kitalálták, hogy hosszú lefutású kémkedésekkel nyaggatják a célpont játékost míg "pszichésen meg nem törik". :P Aztán egyszercsak meg az egyik 3 órás kémkedéshez hozzá van csapva a teljes támadó flotta >>> kémelhárítás, csata és már be is vagy darálva.
Szóval ha jön egy 2000-3000-es flotta kémkedni, akkor az nem kémkedni jön tulajdonképpen. Az ilyen támadás nem lassítható, ACS-vé nem alakítható.
Üdv.: -Il-
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak. [ Regisztráció | Belépés ]