Vasárnap, 2017-11-19, 7:45 AM Üdvözöllek Vendég

WH - 40k

Honlap-menü
Körkérdésünk
Melyik univerzumban játszol?
Összes válasz: 273
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Főoldal » 2010 » November » 19 » Fleet Save, az életbenmaradás záloga.
9:24 PM
Fleet Save, az életbenmaradás záloga.


Ezt a témát Achy hozta létre, de 2010. november 19.-én frissítettem és megkurtítottam. -Il-


A Fleetsaving lényege:
Egyértelmű, hogy egy normális átlagember nem tölti az egész napját a böngészője előtt az Ogame-t figyelve. Támadás viszont bármikor érhet titeket, és ha akkor éppen nem vagytok bejelentkezve, valószínűleg elveszítetek majd ezt-azt, mivel nem tudtok a támadásról és így nem tudtok tenni ellene. A Fleetsaving egy megelőzés, mellyel a fontosabb hajóidat és anyagaidat valamilyen módon eltávolítod a bolygóidról, így a támadók nem tudják elvinni / farmolni, sőt ha nincs mit elvinni / farmolni  meg sem támadnak. Az FS tehát elbújtatja flottádat a ragadozók elől. Nélküle komoly flottát / nyersit tartani lehetetlen. Istenkísértés. Öngyilkosság.

De van rá mód, hogy amíg te nem tartózkodsz a gép előtt, addig a flottád se legyen "otthon" és ne tudják bezúzni. Tehát mikor felkelsz a számítógép elől akkor a flottádat is elküldöd valahova, hogy csak akkor érjen vissza mikor már te is ismét gép előtt tudsz lenni. Az úton lévő hajók ugyanis megtámadhatatlanok. De van néhány dolog amire oda kel figyelni...

Az ellenfeleid holdakon épített falanx szenzorokkal vizsgálják flottád mozgását és olyan támadást időzíthetnek a bolygódra, hogy már nem lesz időd a visszaérkezést követő 1-2 másodperc alatt ismét biztonságba küldeni flottádat a támadó hajók elől Tehát olyan FS módot kell választani, aminek nem tudják megnézni a pontos visszaérkezési idejét..

A lentebb részletezett módszerekre általánosan jellemző, hogy a fleetsavingelt flotta sebességét úgy kell beállítani, hogy az a neked megfelelő időpontban, a játékhoz való visszatérésed után egy kicsivel érjen haza. Csak a jó FS ér valamit, a többi csupán üzemanyag pazarlás.

Az FS akkor jó:
-ha a bolygódat kémkedve nem látnak ott olyat, amiért érdemes lenne támadni
-ha a bolygódat falanxolva nem tudnak a visszatérésre / érkezésre 1-2 másodperccel támadást időzíteni

Falanxolható: minden bolygó a falanxos hold "látótávjában" (20-50 rendszer)
Nem falanxolható: minden hold, minden DF (törmelék mező) és a 16-os hely

Hogyan FS-elj?
1., NINCS HOLDAD
 1a., falanxövezetben vagy, esetleg a célpont (is) falanxolható
 1b., nem vagy falanxövezetben, és a célpont sem falanxolható

2., VAN HOLDAD
 2a., a célpont bolygó falanxövezetben
 2b., a célpont sem falanxolható

Alkalmas módszerek, később részletezve:
1a., falanxövezetben vagy, esetleg a célpont (is) falanxolható
 visszahívott telepítéssel

1b., nem vagy falanxövezetben, és a célpont sem falanxolható
 visszahívató telepítéssel
 támadással, védelem nélküli inaktívra
 expedícióval a 16-os helyre
 szállítással saját bolygóra
 acs védekezéssel baráti bolygóra
 kukázással, törmelék mezőre

2a., a holdadról indulva, a célpont bolygó falanxövezetben van
 visszahívott telepítéssel

2b., a holdról indulva, a célpont sem falanxolható (pl. másik holdra, DF-re)
 bármivel


***Magyarázat ABC sorrendben***

acs védekezéssel baráti bolygóra:
 -a flottádat nyersivel együtt vendégségbe küldöd egy baráti játékoshoz
 -előnye, hogy óránkénti precizitással be lehet lőni a visszatérési időt, és a vitt nyersi is visszajön
-ha sokáig maradsz nála, és őt megkémkedik akkor látni fogják a flottád (nyersit nem)
-könnyen lehet, hogy indítanak szerencsétlenre egy támadást és miattad bezúzzák a bolygóját a te flottáddal együtt
-tehát csak kis flottát küldj (nyersi lehet sok) és 0 max 1 órára lehetőleg jól védett baráti bolygóra
-oda/vissza falanxolható a kiindulási bolygón, odafelé falanxolható a baráti bolygón. A flotta kémkedéssel is felfedezhető a baráti bolygón tartózkodási ideje alatt

bármivel:
-az említett módszerek mindegyike használható veszély nélkül

expedícióval a 16-os helyre:
-szintén óránkénti precizitással állítható be a visszatérési idő
-ez megváltozhat expedíció eredménytől függően. 10-es asztró és 10 órás idő alatt gyakoribb a támadás, veszteség mint a nyereség
-maga a 16-os hely nem falanxolható, de az indító bolygón oda/vissza látszik. Falanxtávon kívül eső bolygóról elvileg expedíciózhatsz akár hold alá is, ha így jobban jön ki a visszatérési időpont.

kukázással, törmelék mezőre:
-az FS-re küldött flottához csapj hozzá egykukást is, és célpontnak egy törmelék mezőt (DF) adj meg
-előnye, hogy a célpont törmelék már lehet falanxövezetben, mert a törmelék nem falanxolható
-a kukás miatt mindig lassú, de deuspórolós (főleg saját rendszerbe)
-a kiindulási bolygódról továbbra is oda-vissza látható falanxszal

szállítással saját bolygóra:
-a nyersi a célbolygón landoljon, miután ismét gép elé tudsz ülni
-falanxszal szintén látható mindkét bolygón odafelé, visszafelé pedig a kiindulási bolygón. De a vitt nyersanyag nem látszik, csak érkezés után a célbolygót kémkedve

támadással, védelem nélküli inaktívra:
-a flottáddal és megpakolt szállítókkal támadj meg egy inaktívot, aki lehetőleg nem tagja szövetségnek és tutira nem tér vissza mostanában
-a flottához kukást adva nagyon hosszú FS is lehetséges
-a flottád oda úton látható falanxszal mindkét bolygón, visszatérés közben pedig a kiindulási bolygódon

visszahívott telepítéssel:
-mivel a legtöbb esetben ez az egyetlen járható út, kicsit jobban részletezem egy példában
-tegyük fel, hogy minden nap csak 20-22 óráig érsz rá
-ez esetben 22 órakor, ha már nem kell aznap a flotta elküldöd telepítéssel egy közeli bolygódra úgy, hogy éppen holnap 20:15-kor érkezzen meg
-odaúton falanxolható mind a kiindulási mind pedig a célpont bolygódon, így lehet hogy kiszúrják és el is indítanak rá egy támadást (1-2 másodperccel érkezés utánra időzítve)
-másnap 20:00-kor behuppansz az internet elé és döbbenten látod, hogy elkapnák az érkezőket
-ezért visszahívod a telepített flottát 10 perccel mielőtt megérkezne
-de a visszaúton falanxszal már egyáltalán NEM láthatóak semelyik bolygódon így időzíteni sem tudnak rá
-sajnos a flottád legközelebb holnap 18:05-kor lesz elérhető, mikor visszatér a kiindulási bolygódra


kiegészítő információk
akkor javaslom, ha már sokmilliós flottád van
vagy többet szeretnél tudni a dolgok mechanizmusáról
ne pánikolj

visszahívott telepítésről bővebben:
-mivel a telepítés visszafordítható, támadást időzíteni sem szoktak rá
-akkor próbálkoznak majd esetleg, ha kifigyelik, hogy nem mindig szoktál 20:00-kor feljönni, hogy szükség esetén visszafordíthasd őket, ha nem hagyod befutni a hajókat
-ha a támadással az érkezésednél korábbi időpontot lőttek be, az még nem jelenti azt, hogy 5 perccel a csapódás előtt nem fogják belassítani a támadó flottát 1 másodperccel az érkezésed utánra

támadás időzítése falanxszal:
-ebből az egyszerű fajta csatából 50 vagy még több történhet naponta
-a támadó játékos falanx szenzorral letapogatja a te kiindulási bolygódon a bolygóról (hibásan) szemétszedéses FS-re indított flottádat
-látni fogja a pontos hajóösszetételt, az érkezésed idejét a DF-re és a hazaérkezésed idejét is. Vitt nyersimennyiséget nem lát
-összeválogatja a megfelelő támadó flottát, megvérja amíg a szemétszedés eléri a DF-et és fordul
-ekkor utánaküldi a gyorsabb támadókat, hogy 1-2 másodperccel a hajóid hazaérkezése után érje őket otthon. Ilyen rövid idő alatt te képtelen leszel a flottát/nyersit elmenekíteni, és már a beérkezés időpontját sem tudod megváltoztatni
-buktad

hazakísérés időzítése kézi falanxszal:
-ilyen csata is alighanem nap mint nap megesik
-a te bolygód szerencsés helyen van, nincs a közelben egyetlen hold sem
-kinéztél magadnak messzebb egy szép kövér célpont, amit rögtön meg is támadsz, 100%-on mivel nem akarod, hogy megelőzzenek
-a célpont azonban már egy top flottás falanxkörzetébe esik, és ki is szúrja a te közeledő támadásodat
-megkémked, és a hajtómű technológiád alapján kiszámolja, hogy mennyi időbe kerül neked az út 100%-on a két bolygó között. Ezzel gyakorlatilag azt is tudni fogja, hogy mikor érsz vissza a saját bolygódra, hiába esik az ki a látótávolságából
-megvárja, míg csapódsz és fordulsz, majd 1-2 másodperccel a visszatérőd utánra időzítve utánadküldi a gyors hajókból álló flottáját és "hazakísér"
-ha jól számolt, buktad

támadás időzítése blind-dal:
-ilyen csatából alig 5-10 volt eddig az Andromédán, de mindegyik a hírnév termében látható
-ezt a módszert csak nagyobb flották leszüretelésénél alkalmazzák, mivel rengeteg megfigyelést igényel
-azon alapszik, hogy kifigyelik a napi rutinod: merre FS-elsz a holdról, milyen lehet a flottád, mikor szoktál online lenni (csillagozódás a bolygó mellett).
-nagy deufogyasztású, esetleg halálcsillaggal rendelkező flottát biztosan valamelyik közeli DF-re FS-elsz a holdról
-ha mindezt hasonló rutinnal végzed, sajnos kitalálhatják, hogy az este DF-re küldött flottád, amiért reggel szoktál jelentkezni az hány %-os sebességgel mehet arra a közeli DF-re (szintén ismerik a hajtóműtechjeidet)
-és itt jön a durva dolog: 1-2 kijelölt ember a szövijükből folyamatosan figyeli a DF eltűnésének időpontját, a legvalószínűbb percekben-órában akár 3 másodpercenként!
-amikor a DF eltűnik, azt felírják és a küldési sebességedet betippelve reggelre egy hatalmas ACS támadás fog várni, ami néhány másodperccel a tieid után érkezik.
-ha jól számoltak, jól figyeltek buktad
-ez eljátszható akkor is, ha 2 holdad között kamu szállítással FS-eled a flottádat. Ilyenkor azt nézik az éjszaka közepén, hogy mikor csillagozódik a másik bolygód, amelyiken a szállítás fordul. A csillagozódás pillanatából (ami 15-59 percig bármikor pontosan visszaszámolható, nem kell annyit kattingatni sem) ugyanúgy kiszámolhatják a blind támadás idejét

támadás holdrombolással:
-épp a napokban volt az első ilyen gyönyörű csata az Andromédán
-bolygó (és hold) áthelyezést követően egy rendszerbe költöztek az elkapni kívánt védővel
-halálcsillagokkal leölték a holdját amiről FS-elt, és ilyenkor a flottája az FS sebességével visszaindult az immár holdatlan (és falanxolható) bolygóra
-egyszerűen időzítettek rá egy támadást

holdról bolygóra FS-elés elkapása:
-ilyenből is volt egy nagyon szép csata múlt héten, nem is az első
-falanxszal egyedül azt látja az ellenfél, hogy mikor érkezik meg a flottád a holdról a bolygóra. Az ilyen szuper-olcsó rövidtávú FS-t valszeg akkor használod majd, ha halálcsillagod lesz ami pont megfelelően tetű lassú
-ha tudja a hajtómű techjeidet, megtippelheti a hajók összetétele alapján a szállításos FS sebességét
-mivel csak nagyjából tudja, hogy mikor indíthattad a flottát, marad mondjuk 2-3 lehetséges sebesség (10% 20%, 30%)
-kézi falanxszal kiszámolja a lehetséges visszatérőid időpontját
-megfelelő esetben mindhárom holdra visszaérkezési időpontodra tud küldeni 1-1 pusztító flottát.
-buktad

Summárium:
A visszahívott telepítés biztonságos ha az ember érkezés előtt online.
Hold-hold közötti visszahívott telepítés minden paranoiás fleeter álma.
A paranoiás fleeterek flottája tovább él, mint azok amelyeket nem Calgonnal mosnak.

Kitartás, önbizalom, éberség, üdv.:
-Il-


Megtekintések száma: 7787 | Hozzáadta:: Ilmarinen | Helyezés: 5.0/2
Összes hozzászólás: 10
10  
Elolvastam, hasznomra fog válni :)

9  
pipa

8  
OK

7  
elolvasva

6  
OK

3  
Tegyük fel, hogy én 22.00 kor elküldöm expedícióra a hajóimat megpakolva minden jóval, hogy kb. reggel 8ra visszaérjenek, de az expedíciót el is lehet bukni. Mi lehet itt a jó megoldás?Nem tudok még kolonizálni épp ezért már pár ezer nyersanyag is hatalmas kiesés tud lenni, ha lefarmolnak. Mi lehet kb. 10 órás út oda-vissza? :D
köszi a választ és a postot :)

4  
Az expedíció a lehető legrosszabb megoldás.
Pláne a játék elején, gyakori a kalóz / alien támadás de akkor is bukhatod a flottádat ha előbb ér haza (hajtóműhiba) vagy éppen késik (navigációs hiba) így más játékosok bent találják. Ráadásul ott van még a szellemflottával való találkozás lehetősége. És ha ez nem lenne elég, még falanxolható is az expi küldetés, így meg is van a hatodik mód, ami a flottád halálához vezethet, ha expire küldöd.

Korai megoldás (1 bolygóval kivitelezhető)
-szemét szedés küldetés 2-3 darabban
-lassú támadás védtelen inaktívra 2-3 darabban

Ezek falanxolhatók ugyan, de senki nem fog 1 bolygós
pár ezer pontos kezdőket holdról falanxolgatni, majd
a flottájuk harmadára támadást időzíteni. Nyugodtan alhatsz. smile

-Il-

5  
Hát ha van már kukás az jó, mert kukást berakva a flottába drámaian meglassul az FS, és szemét szinte minden rendszerben van.

Ugyanakkor amíg nincs az embernek kolója akkor még eléggé az elején járhat az uni. Ebben az esetben (frissen nyitott uni) kereshetsz 0 pontos játékost, és az ő bolygójára FS-elhetsz alacsony sebesség %-kal. Mondjuk támadással, ha elég sokat inaktív. Vagy kémkedéssel, ha elég tapasztalatlan, nem fog ACS védést kérni. De majdnem azt kell mondjam, hogy ilyenkor közel akkora az esélye, hogy otthon kapjanak el mint a célbolygón.

Üdv.:
-Il-

2  
Szintén megemlítendő, hogy mióta holddal rendelkező bolygókat át lehet telepíteni (sötét anyaggal), kellemetlen meglepetésekben lehet részed. Egyik percről a másikra falanxövezetbe kerülhetsz ha mellédköltöznek egy holddal akár egy relatíve távoli galaxisban is. Ilyenkor a költözött bolygóról és holdról 24 óráig flotta nem indulhat de egy másikról igen!

Ez felértékeli a holdat, mint FS-hely. Bolygóról továbbra is a visszahívható telepítést ajánlanám, emiatt a dolog miatt.

Elvileg árulkodó lehet ha a galaxisnézetben eltűnik az adott koordinátán a bolygó telepítése gomb, akkor oda nemsokára valószínűleg bolygó fog érkezni...

Üdv.:
-Il-

1  
Figyelem!

Új, igen fifikás módszer bukkant fel mostanában. Közismert tény, hogy ha sikeres kémelhárítás van, akkor a kiküldött kémflotta csatába elegyedik a védő bolygóval aminek a kimenetele többnyire... killed

Találékony egyedek viszont kitalálták, hogy hosszú lefutású kémkedésekkel nyaggatják a célpont játékost míg "pszichésen meg nem törik". :P Aztán egyszercsak meg az egyik 3 órás kémkedéshez hozzá van csapva a teljes támadó flotta >>> kémelhárítás, csata és már be is vagy darálva.

Szóval ha jön egy 2000-3000-es flotta kémkedni, akkor az nem kémkedni jön tulajdonképpen. Az ilyen támadás nem lassítható, ACS-vé nem alakítható.

Üdv.:
-Il-


Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Belépés
Keresés
Naptár
«  November 2010  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Mentett bejegyzések
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Copyright MyCorp © 2017