OGame-es pályafutásunk során előbb-utóbb elérkezünk ahhoz a pillanathoz, amikor rájövünk: szükségünk van egy holdra. A hold a játékban a következő (és kötelező) szintre való lépést jelenti, így a cikk ezen részében erről olvashattok kicsit bővebben. A holdról általában
A hold a bolygóknál lezajlott nagyobb csaták utáni űrszemétből keletkezhet. Százalékban kifejezve ez 1 és 20% között mozoghat, tehát maximálisan 20% esélyünk lehet arra, hogy a flották összecsapása után holdat lőjünk, vagy kapjunk. További nehezítés, hogy ez mindig csak egyszeri esély, úgyhogy ha nem jött létre hold egy csata után, következő alkalommal ugyanúgy max. 20% esélyünk lesz. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy van olyan szerencsés játékos, akinek akár elsőre is összejöhet a holdja, és van, akinek mondjuk huszadjára sem. Ehhez a dologhoz azonban érdemes már-már rögeszmésen ragaszkodni (addig próbálkozni, amíg nem jön össze), mert a hold jelenti az egyedüli túlélésünket a játék későbbi szakaszában. A holdlövés
Kétféle holdlövés lehetséges: szándékos és nem szándékos. Az utóbbi rossz, az előbbi jó. Ezalatt azt értem, hogy ha mondjuk nem vagyunk a gépnél és bezúzzák a flottánkat, kaphatunk egy holdat, de a veszteségünk sokkal nagyobb lesz (főleg, ha a DF-et nem mi szedjük be), mint ami kellhet egy 20%-os holdhoz. A szándékos holdlövésnél annyi történik, hogy megkérjük egy haverunkat: zúzza be a bolygónkon hagyott flottát, hátha sikerül a holdpróba (az űrszemetet természetesen mi szedjük be, ami pozitív és negatív esetben is ott fog lebegni az űrben). Az otthagyott flotta állhat bármiből, a legelterjedtebb mégis a kisvadászos módszer, talán azért, mert a legolcsóbb és a leggyorsabb. A maximális 20%-hoz 1667db könnyű harcos kell, se több, se kevesebb. A csata után a galaxis menüt frissítve megláthatjuk, hogy csak DF keletkezett a bolygónk körül, vagy ott van egy kis szürke, bolygónak látszó valami is. Ha az utóbbi, akkor kezdjünk el nagyon örülni, ugyanis innentől fogva új távlatok nyílnak meg előttünk és a játékunk merőben meg fog változni. A hold épületei
A holdon csak és kizárólag négy épületet érdemes (és kell) felhúzni. Induláskor mindenképpen szükségünk van az első szintű holdbázisra, ugyanis ez ad helyet a többi épületnek (szintenként három hellyel bővíti a holdunkat). Második lépés a robotgyár, ami lerövidíti az építési időket. Harmadik lépés a Phalanx (továbbiakban PH) felhúzása lesz, ezt muszáj kicsit részletesebben taglalni, hiszen ez az egyik legfontosabb dolog a holdon. A PH segítségével bemérhetjük és elkaphatjuk más játékosok flottáit. Minden szintemeléssel messzebb látunk a galaxisunkban, így egyre nagyobb távolságokat ellenőrizhetünk és a portyázások lehetősége is növekszik.
Maga a PH úgy működik, hogy rákattintunk a galaxis menüben a kiszemelt ellenfél bolygójára, azon belül a PH-ra, és így megnyílik egy kis ablak, ahol láthatjuk az adott bolygón történő összes flottamozgást. Nem érdemes össze-vissza kattintgatni, mert minden egyes PH-olás ötezer deutériumba kerül, úgyhogy csak óvatosan. Viszont ha szerencsénk van, akkor találhatunk olyan flottákat, amik épp visszatérőben vannak valahonnan a planétára (ez lehetséges szállításból, támadásból, betakarításból, expedícióból). A telepítésből megérkező flottákkal nem érdemes foglalkozni, ugyanis azokat az adott játékos simán visszafordíthatja, és itt mutatkozik meg a PH egyetlen negatívuma: azok a flották, amiket a megérkezésük előtt visszafordítottak, a PH nem képes észlelni, ezért lehetetlen az elkapásuk is. Tehát ott tartottunk, hogy találtunk egy flottát, ami a küldetése elvégzése után épp békésen közeledik a bolygójához. A PH megmutatja, méghozzá másodpercre pontosan, a flotta érkezési idejét, és természetesen azt is, hogy egyáltalán milyen hajók vannak benne. Ezután három teendőnk van: megnézni, hogy oda tudunk-e érni a kiszemelt célpont érkezése után max. 2-5mp-el a bolygóhoz (a 2-5mp azért fontos, mert ennyi idő alatt lehetetlen a flottamentés, tehát az áldozatnak jóformán frissíteni se lesz ideje, nemhogy FS-elni), a másik dolog természetesen az, hogy bekémkedjük az ellenfelet a technikai szintjei és a védelme miatt. Végül lefuttatjuk a harcot egy csatakalkulátorral, és a szükséges flottát kiválasztva indulhatunk is. Nem akarok senkit sem elriasztani, de az az érzés, amikor meglátjuk, hogy a visszatérő flottánkat egy ötször nagyobb sereg a megérkezése után 3mp-el lezúzza, egyszerűen borzasztó. Ezért is nem győzzük hangsúlyozni az FS fontosságát, és természetesen annak is a megfelelő változatait. A szemeteseket ne felejtsük el kiküldeni, hiszen a profitról szól az egész játék.
A negyedik épület a holdon egy nagyszerű találmány. Ugrókapunak hívják és a segítségével két (vagy több) holdunk között ugrálhatunk a másodperc tört része alatt, mindezt ráadásul deuköltség nélkül! Bármekkora flottát mozgathatunk, az egyetlen kikötés, hogy nyersanyagot nem szállíthatunk, csak hajókat.
Fontos! Egy frissítés óta már semmi nem szab határt a holdon létrehozható mezők maximális számának. (Régen a hold átmérője ugyanúgy behatárolta a maximumot mint a bolygók esetén). A hold bázis drágulása és épülésének lassúsága - ugyebár nanit gyár híján - éppen eléggé behatárolja mi fog elférni és mi nem. Raktárak pl eleve felejtősek.