Avagy, mennyi energiát is ad egy nap műhold az OGame világában?
Ahogy egyre nehezebb és nehezebb fejleszteni a különböző erőműveket, hogy több energiát adjanak, úgy logikus továbblépésnek tűnhet az, ha az ember nap műholdakkal próbálja meg feldúsítani a termelést. Csakhogy, nem minden bolygón működőképes a koncepció.
A műholdak ugyanis bolygónként eltérő mértékű energiát tudnak szolgáltatni - ez az adott bolygó átlaghőmérsékletének függvénye. Az átlaghőmérséklet pedig egy fokmérője annak, hogy a bolygó milyen messze van a napjától - vagyis az alacsony átlaghőmérséklet jelzi, hogy a bolygó messze van a központi csillagtól, ergo, egy napszatelit kevesebb energiát tud termelni.
Hogy pontosan mennyi is ez az energia, ezt egy nagyon egyszerű képlet határozza meg: (A bolygó maximális hőmérséklete/4 )+20
A bolygóid leírásánál találsz egy olyan adatot, hogy "Hőmérséklet: megközelítőleg x fok - y fok”. Az y értéket helyettesítsd be a képletbe, és egyből tudni fogod, hogy pontosan mennyi az annyi.
Alacsony hőmérsékletű bolygókon tehát nem biztos, hogy megéri a szenvedést a szatelitek előállítása - sok befektetéssel kevés energiát tudsz előállítani. Arról nem is beszélve, hogy egy támadás során a műholdakat simán megtizedeli egy közepes flotta is akár. Forró bolygókon viszont érdemes lehet próbálkozni vele - a kezdeti energiagondokon átsegíthet, amíg nincs elegendő nyersanyagod a komolyabb szintű erőművekre. A csatában elhulló műholdak pedig esélyt gerjeszthetnek arra, hogy legyen egy holdad…
szia! a bolygómon a hőmérséklet 18-58 fok között van, tehát a képleted szerint akkor 58/4+20=34,5, ebben az esetben hány nap műholdat érdemes készíteni?
Amennyit csak meg tudsz védeni! A deubolygók kivételével (ahol egy szati 1-2 energiát termel) már viszonylag a kezdetektől a napműhold a legolcsóbb energiaellátó és ez az előnye (mivel darab ára nem drágul) idővel csak még több lesz.