Szerda, 2024-04-24, 11:26 PM Üdvözöllek Vendég

WH - 40k

Honlap-menü
Körkérdésünk
Melyik univerzumban játszol?
Összes válasz: 369
Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0
Főoldal » 2010 » Február » 19 » Harcrendszer, egy csata menete
2:51 PM
Harcrendszer, egy csata menete
Hajók értékei: 
A hajóknak harc közben 3 rendszerük számít, a páncélzat, a pajzsok és a fegyverzet. 
Ezeket értelem szerűen a páncél, pajzs és fegyver technológia kutatásokkal tovább lehet erősíteni. Ahogy a leírás is mondja, minden tech. szint 10%-ot javít ezeken az értékeken. 

Fegyverzet: 
Nehéz lehet kitalálni mire jó... Fentebb leírtak alapján pl. 5-ös szintű Fegyver technológiával a cirkálónk tűzereje 600 pont, mert: alap=400, 5*10%=50% bónusz az 5-ös szintü fegyver technológiától ad még 400*0.5=200 sebzést, így az alap+bónusz = 400+200=600. 

Pajzs: 
Ez a hajó első védelmi vonala, értelem szerűen, ha rálőnek a hajóra, ez sebződik meg, amíg értéke el nem éri a 0-t, utána következik a páncél. 
A pajzsok is ugyan úgy erősödnek fejlesztéssel mint bármi más, például a fentebbi cirkáló esetében, amelynek a leírás szerint 50-es pajzsa van, egy 5-ös szintű Pajzs tech mellett már 75-ös pajzsot kap a hajó. Habár a hajóknak feltűnően gyenge a pajzsuk, a pajzs értéke a harc minden egyes köre után maximumra töltődik fel! 

Páncélzat: 
Egész harc idejére érvényes az értéke, ám ha megsérül, a harc után autómatikusan és ingyenesen megjavítodik. 
A páncélzat a hajó 2. védelmi vonala és tulajdonképpen az életereje is. A szerkezeti pontok 10%-a a hajó páncélzata. Tehát ha van egy hajó, például egy Cirkáló aminek a Szerkezeti Integritása 27 000, akkor annak egy csatában 2700-as páncélzata lesz + a páncél techből adódó bónusz. Pl. 5-ös szintű páncél technológia esetén a 2700-nak még 50%-a adódik hozzá a hajó alap páncélzatához, tehát 1350 pont, amivel együtt a hajónak már 4050-es páncélzat értéke van. Fontos hogy harc során, ha egy hajó páncélzatának értéke 70% alá csökken (vagyis esetünkben 2835 pont alá), akkor ez után minden egyes a hajót érő találatnak a páncélzatba (pajzs segíthet) sebző értékével számolva, amennyi %-ot sebez a maximális páncélzat értékhez képest, annyi % esélyt ad a hajónak a megsemmisülésre akkor is ha a páncélzata nem csökken 0-ra. Tehát, ha kicsi Cirkálónk 4050-es életébe belerogyol egy fegyver tech5-ös Gauss ágyú, és sebez rá: 1650-et, akkor marad 4050-(1650-75(pajzs))=2475 páncélzata, azzal már leesett a 70%-os határ alá. Ha éri következő lövés, például egy tech5 nehéz lézertől, ami sebez 375-öt, akkor a hajónk páncélzata ideális esetben 2100-ra csökken. De mivel már a 70%-os határ alatt van, ezért van (375/4050)*100= 9.25% esélye a felrobbanásra (hogy merre kerekít és hogyan azt nem tudom). Ez végül is egyfajta "critical hit" rendszer. 

Harc menete: 
A harc körökre osztott, és akkor van vége ha az egyik félnek minden hajója és/vagy védelme megsemmisül. De maximum 6 körből állhat egy harc, ha ez idő alatt nem semmisül meg egyik fél sem, akkor a harc egy döntetlennel végződik. 
Harc során, minden egyes hajón egyesével, autómatikusan végigmegy a játék harc-szimulátora a következő képpen: Fog egy hajót, majd az ellenfél hajói közül teljesen véletlenszerűen kiválaszt egyet, és eldurgatja rá a fegyvereit. A célpont hajót mindig eltalálja, nincs mellélövés, és nincs semmiféle sebzés-csökkentő hatás ill. teljesen mindegy hogy a tüzelő hajónak miylen technológiájú (lézer, ion, etc.), milyen fajta fegyverei vannak. A fegyverzet teljes tűzerejének értéke levonódik a célpontnak először a pajzsaiből, majd ha az lemerült, utána a maradék a páncélzatból. Fontos: ha egy hajónak elfogyott a páncélzatának értéke, aka "meghalt" attól még bent marad a harcban egészen a kör végéig. Ez részben php programozási gondokból adódik, részben pedig abból, hogy a harcot nem akarták a körökre osztottságnál tovább sorrendekre bontani, tehát ha az egyik fél hajói előbb lőnének akkor ez meg ez lenne... Ilyen nincs, minden egyes körben tkp. egyszerre tüzelnek a hajók, csak egyesével számolja végig a történéseket. De ha egy hajónak elfogyott a páncélzata, a kör végéig akkor is élőnek számít, lőni fog és ugyan úgy becélozza a véletlen-célzórendszer más hajók célpontjának, mintha még lenne páncélja. Ilyenkor túlsebződik, ez nem jár semmivel csak szimplán elveszik rajta az ellenfélnek olyan sebzése amit élő hajók ellen fordíthatott volna. Ez a véletlenszerűség egyik hátránya. 
Miután ezt végigszámolgatta, vége van az adott körnek, ekkor veszi ki a harcból a hullákat, majd indul a következő kör ugyan így a maradékokkal. 

A Gyorstüzelés: 
Bizonyos hajóknak van Gyorstüzelésük más hajók ellen. Ez azt jelenti, hogy ha bejön az esély, a hajó újra kap egy véletlenszerű célpontot, nem az előzőre tüzel (kivéve ha véletlenszerűen megint az választódik ki), és ha az ismét egy olyan hajó ami ellen van gyorstüzelése, és ha ismét bejön a gyorstüzelési esélye is, akkor újra jöhet. Nincs korlát, elvileg végtelenszer gyorstüzelhet egy hajó, de sok tényező van ami ezt akadályozza, pl. olyan célpontot kap ami ellen nincs gyorstüzelése.
A gyorstüzelés a következőképpen számítható ki: 100 - (100 / X) %, ahol X a gyorstüzelés értéke. 
Példa: Fentebbi cirkálónknak pl. van gyorstüzelése könnyű harcos ellen, méghozzá 6-os. Ez annyit tesz, hogy 100-(100/6)=83,3% esélye van arra, hogy újra lőjön a körön belül.

A sok véletlenszerű számítás miatt egy kiegyenlítettebb harcnak sokféle kimenetele lehet. 

Harc Szimulátorok: 
http://drago-sim.com/index.php?lang=hungarian 
Ez a szimuláció futtatása után a jobb oldali táblázatban megjelenő Csatajelentés - Megjelenítés gombra kattintva részletesebb adatokat is ad. 
http://www.o-o-d.com/tool/sim/index.cgi?lang=en 

Holdképződés: 
A harcban elesett hajók roncsaiból, 100 000 egységenként adódik 1%-nyi esély Hold képződésre. 20%-nál nagyobb esély viszont sehogy sem lehet, az a felső korlát. A hajók által hagyott roncsok mennyisége a struktúrális integritásuk 30%-a, tehát a gyártásukhoz szükséges fém és kristály összegének a 30%-a. Szóval, például ha veszünk egy nagy szállítót, aminek a gyártásához 6000 fém és 6000 kristály kell, akkor az általa hagyott roncsmennyiség 12000*0.3=3600 egység (aminek jelen esetben pont fele fém és fele kristály de ez a holdhoz nem lényeges). Ezekből az adatokból kiindulva pl. ~28 nagy szállító elpusztulása szükséges 1%-nyi holdképződési esélyhez. Ahogy a struktúrális integritásba, úgy a holdképződési esélybe sem számít bele a hajók deutérium költsége. 

Van még egy dolog ami kimaradt eddigi életünkből: 
Az 1%-os szabály: 
Ha a pajzsot olyan gyenge lövés éri, amelynek a sebzése nem éri el a pajzs maximális értékének 1%-t, akkor egyáltalán nem tesz kárt benne. 
Például ha veszünk egy nagy pajzs kupolát és egy könnyű harcost, előbbinek 10 000-es pajzsa van, utóbbinak pedig 50-es sebzése, ami nem éri el az 1%-ot azaz a 100-at, akkor hiába lő bele a könnyű harcos a pajzsba, egyáltalán nem okoz kárt. 
Ez kb. arra jó hogy ha van a bolygódon egy nagy pajzs kupola és megtámadnak milliónyi könnyű harcossal (szerintem ez elég valószínűtlen...), akkor nem fog nyerni a támadó, mert a pajzs kupola sérttlen marad a harc végéig, és így mivel a védő oldalon nem esett el minden egység, a harc döntetlennel végződik. 

Pajzskupolák: 
Habár nem egészen ide tartozik de sokan nem tudják (mivel pont az ellenkezője lenne logikus, de aztán megint jönnek a PHP gondok...) azt, hogy a pajzs kupolák nem nyújtanak védelmet a többi védelmi épület, se semmi más számára, kivéve saját magukat. Kérdés hogy akkor mi a búbánatnak építsen az ember pajzs kupolát... Két dologra használható, egyrészt egy extra célpont amit az ellenfél véletlenszerűen megtalálhat, addig sem az ágyúidat lövi, másrészt ha sikerül annyi ellenséges hajót leaprítanod a harc első pár körében, hogy a támadók tűzereje nem (vagy ne sokkal) haladja meg a pajzs kupolád erejét, akkor kihúzza a harcot döntetlenre és nem visznek el tőled semmit...
Megtekintések száma: 9820 | Hozzáadta:: Achy | Helyezés: 5.0/3
Összes hozzászólás: 5
5 escorts France  
0
Van egy nagyon nagy website ogame.ucoz.hu , Örülök, észrevettem , hogy a yahoo . tekintetében

4 seo services  
0
Az ilyen informatív honlapján! Nagy köszönet! Köszönöm a jó idő látogató ogame.ucoz.hu. Ez igazán öröm megértés egy olyan weboldalt, mint a töltött szép információkat. Köszönjük!

3 Kekszföld  
0
Ezer hála!

2 nagysandor (spaceeye)  
0
igen sokat segített a leírás.
ehhez 1 köszönöm elég kevés lenne. :)

1 Achy  
0
Ha hasznodra vált a bejegyzés akkor jól esne egy "köszönöm" hozzászolás biggrin

Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Belépés
Keresés
Naptár
«  Február 2010  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
Mentett bejegyzések
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Copyright MyCorp © 2024