Azaz, kezdetben koncentráljunk a fémbányákra - mivel sokkal több fémet igényel a kezdeti építkezés. Ezt követően érdemes gyorsan beruházni egy 2-es Kutató laboratórium építésébe, és egy 4-es szintű Hajógyárba. A kutatólaborban minél előbb ki kell fejleszteni az Impulzus meghajtást, hogy gyorsan nekikezdhess kolonizálni.
Ahogy a Bolygók mérete című bejegyzésben már írtam, 4-5-6-os pozíciójú bolygókat érdemes találni és kolonizálni, ha lehetséges - ezek adják a legnagyobb méretet ugyanis. Ugyanakkor, ha nincs a közelben szabadon ebben a pozícióban bolygó, szerintem érdemes a legközelebbit kolonizálni - kicsi lesz ugyan, de a játék kezdeti szakaszában jól tud jönni az ott termelt nyersanyag, aztán ha megerősödtél, merészkedhetsz távolabbra is, és legfeljebb felszámolod ezt a kisméretű kolóniát.
Az új kolónián megint csak a fent említett sorrendet érdemes megismételni. Annyival tudod gyorsítani a dolgot, hogy küldesz elegendő nyersanyagot az új kolóniára - így nem kell megvárni, amíg önmagától termeli ki az építéshez szükséges mennyiségeket.
NYERSANYAGOT NE KÜLDJ A KOLONIZÁCIÓS HAJÓVAL!
Az ugyanis úgy, ahogy van, el fog veszni. Ha sikeresen megérkezett a kolonizációs hajó, és birtokba vetted a bolygót, akkor Kis szállító vagy Nagy Szállító segítségével már el tudod küldeni a nyersanyagkészletet.
Ha sikerül a játék kezdeti szakaszában találnod egy 250 mezős vagy annál nagyobb bolygót, ami ráadásul elég forró is (mondjuk 60-80 fok körüli a max. hőmérséklete), az nagyon jó - építs ott is Kutató laboratórium, és igyekezz áttelepíteni a kutatás-fejlesztéseket arra a bolygóra. A játék kései szakaszában fog ez jól jönni, amikor 12-es laborra lesz szükséged, és egy nagy raklap energiára - mert majd a Graviton Techet akarod kifejleszteni. Ahhoz ugyanis horribilis mennyiségű energia fog kelleni, amit nagyrészt Nap Műholdból fogsz tudni kielégíteni - azok viszont a bolygó hőmérsékletétől függően adnak energiát.
Ez a leírás nyilván arra vonatkozik, hogy hogyan építkezzen az ember az első bolygóján (azaz a főbolygóján) mikor elkezdi a játékot. És ilyen tekintetben rendben is van, ha az ember nem szeretne kristályt pazarolni akkor így fejlődhet a leggyorsabban mondjuk egy új uniban. Ha viszont ez az 5-6-ik kolód akkor előre a robotgyárakkal meg a nanitokkal, hogy minél hamarabb bekapcsolhassad a vérkeringésbe hiszen a bolygónak nem kell önellátónak lennie hanem csak odaszállítod az ehhez szükséges nyersit a többi bolygóról.
Tiszteletem! Eme leírást saját tapasztalatból mondom gyorsan felejtsétek el,mert marhaság.Jó,amit ír a leírás,de ennél sokkal jobb módszer van a bolygó gyors beindítására. Régi unikban 5-6-7 bolygóhelyeken ad nagy bolygót,Andromédán pedig nézzétek meg a galaxis nézetben a bolygóhely leírását kolonizálás előtt! Létrejön a kolóniád,kapsz 500-500 fémet és krist.építs naperőművet 2. szintig,majd 2 fém és 1 kris bánya lehetőség szerint növeljed is ,amint a nyersanyag készlet engedi. Küldj a bolygóra nyersanyagot,nem kell sok konkrétan 70000 fém,35000 kris és max 10kdeu. A nyersanyag megérkezésekor robotgyárat építeni a 3. szintig,így gyorsabban épülnek az épületek.Ezután növelheted a naperőműveket és bányákat,de építs hajógyárat is,kb 2. szintig. Így építhetsz védelmet és kis szállítókat is farmolni a közeli inaktívakat. Ezzel a módszerrel elérhetjük azt,hogy 24 óra leforgása alatt a fém-kris bányák 10-10 szintűek,deu pedig 5-6. Közben fejlesszétek a robotgyárat a gyorsabb építkezés miatt,valamint a hajógyárat is. Ezzel a módszerrel garantáltan csatahajókat is építhetsz 48 óra után a bolygódon. Tapasztalatból mondom,minden bolygómat így hoztam létre!