Remek, most már van holdam - de mi a fenére is jó ez az egész? Tök kevés dolgot építhetek rajta, bányákat például pont nem… akkor miért is szenvedtem vele ennyit?
Hát, mert a hold nem arra jó, amire egy bolygó, hanem teljesen másra.
Például, van taktikai előnye a dolognak: ha látod, hogy valaki épp meg akarja támadni a bolygódat, ami mellett van egy hold, akkor pl. gyorsan átmentheted a nyersanyagkészletedet a holdra, hogy ne tudjanak lerabolni.
Valóban, a holdakon nem tudsz bányákat üzemeltetni, mitöbb, kapásból csak egyetlen szabad mező van rajta, épp csak annyi, hogy egy holdbázist építs rajta. Van azonban két olyan speciális épület, ami miatt megéri vacakolni a dolgokkal: a Sensor Phalanx és a Jump Gate.
Előbbivel szinttől függően egyre messzebb elláthatsz, és megfigyelheted a több bolygó flottamozgásait - azaz taktikai információhoz juthatsz; utóbbival pedig átdobhatod a flottádat egy másik hold mellé egy szempillantás alatt - azaz jelentősen lerövidíti a távolságokat a dolog. Ez főleg akkor nagyon-nagyon hasznos, ha több különböző galaxisban vannak bolygóid.
Az OGametips.com lehozott egy nagyon jó építési sorrendet, ami tényleg a legoptimálisabb egy hold teljes potenciáljának kihasználására:
Alap (0/1 mező használat) Hold Bázis 1 (1/4 mező használat) Robot gyár 1 (2/4 mező használat) Robot gyár 2 (3/4 mező használat) Hold Bázis 2 (4/7 mező használat) Robot gyár 3 (5/7 mező használat) Robot gyár 4 (6/7 mező használat) Hold Bázis 3 (7/10 mező használat) Robot gyár 5 (8/10 mező használat) Robot gyár 6 (9/10 mező használat) Hold Bázis 4 (10/13 mező használat) Robot gyár 7 (11/13 mező használat) Érzékelő Phalanx 1 (12/13 mező használat) Hold Bázis 5 (13/16 mező használat) Érzékelő Phalanx 2 (14/16 mező használat) Érzékelő Phalanx 3 (15/16 mező használat) Hold Bázis 6 (16/19 mező használat) Érzékelő Phalanx 4 (17/19 mező használat) Érzékelő Phalanx 5 (18/19 mező használat) Hold Bázis 7 (19/22 mező használat) Érzékelő Phalanx 6 (20/22 mező használat) Érzékelő Phalanx 7 (21/22 mező használat) Ugró Kapu (22/22 mező használat) És akkor a magyarázat, hogy miért is így:
Egyrészt, amint láthatod, 1, azaz 1 db szabad meződ van, miután megnyerted a holdat. A mezők száma (nem korlátlan mértékben) Lunar Base, azaz holdbázis segítségével bővíthető. Minden bázis 3 új mezőt ad a holdon. Ebből gyakorlatilag 2 felhasználható szabadon, a harmadik kell a bázis következő szintjének.
Azért kell a Robotics Factoryt ennyire felhúzni, mert egyébként baromi sokáig tart mindennek az építése, főleg az ugrókapué.
Mint láthatod, a listában nincs egyetlen egy darab storage sem - mivel úgysem lehet bányát építeni, ezért teljesen feleslegesek. Amikor szükséged van nyersanyagra, azt tárolók nélkül is odahányhatod a holdadra. Mivel nincsenek bányák, ezért teljesen felesleges az energián agyalni. Építhetsz solar satellitet, ha építesz hajógyárat, de az is felesleges (esetlegesen azért lehet érdemes, mert csökkenti az ellenséges kémek esélyét a dolog).
A nyersit úgy is odaviheted, hogy "túltelíti" a raktárakat. Mivel amúgy sincsen bánya termelés a holdon, nem számít ha túlcsordulnak a raktárak. Raktárat építeni a holdon tehát szörnyen felesleges.
Nagyon nagy zárójelben: Deu óvóhelyet építeni ellenben megfontolandó, ha az ember bandita státuszt kap (mert akkor 100%-os a nyersifosztás ellene, és egyetlen megelőző rablással el tudják vinni a holdjáról az összes deut ami igen kellemetlen az FS-elt flotta hazatérésekor ha éppen elfelejtettünk deut is vinni az FS-re.