Főoldal » 2010»Február»19 » Sensor Phalanx, mikor kezdj félni, vagy éppen megfélemlíteni
3:39 PM
Sensor Phalanx, mikor kezdj félni, vagy éppen megfélemlíteni
A Phalanx egy kizárólag holdakra (valami blabla van hogy zavarja a bolygók légköre) építhető érzékelő állomás, mely képes rá hogy más bolygók letapogatása után kiadja a gazdájának azokat a flottamozgási adatokat, amelyeket a bolygó tulajdonosa az "Áttekintés" menüpont alatt lát (nem mindet csak az adott bolygóra vonatkozóakat). A 0.78(a) patch óta már nem mindent lát, csak az aktív útvonalakat. Ezt nem tudom máshogy megfogalmazni de azt értem alatta, hogy nem látja a visszatérő (azaz beérkezés előtt hazahívott) telepítést. Félreértések elkerülése végett, látja a flottákat amik a bolygó felé mennek (máshonnan indulva), és látja a bolygóról elindított flottákat, mikor még a célpontjuk felé haladnak, de mikor visszafordítottad és visszafelé jönnek, akkor már nem. Egyéb küldetések (szállítás, betakarítás) látszanak oda-vissza gond nélkül. Így például ha elküldöd a flottád egy Betakarításos Fleetsavingre, akkor oda és vissza is lehet ki-scannelni egy palanx-al.
Legtöbbünk szerencséjére a phalanx nem éppen sas szemü, csak egy bizonyos távolságig lát el. A távolságot rendszerekre számolja, például ha 5 rendszer távolságot lát át, és maga a hold a phalanx-al a 100-as rendszerben van, akkor 95-105-ig lehet vele letapogatni, adott galaxison belül. A letapogatás egyébként deutériumba kerül, 5.000 deuba. Itt egy kis segédeszköz amivel könnyen kiszámolhatjátok egy phalanx látótávolságát, igaz már elég régi de elvileg még mindig korrekt: http://www.o-calc.com
Ahogy arról máshol már szó esett, a phalanx segítségével lehetséges úgy időzíteni támadó flottákat, hogy a védő flotta hazaérkezése után néhány másodperccel csapjon le, ami nem elegendő arra hogy egy browser-game-ben ellenlépéseket tudj tenni, vagy éppen menekülni.
A phalanxok csak bolygókat tudnak letapogatni, tehát ha például egy másik Holdról egy roncsmezőre, vagy egy újabb Holdra küldöd a flottád, az láthatatlan marad, mivel a kiindulási és érkezési pontjai is scannelhetetlenek.
Ha phalanx látótávja alatt bolygóról FS-elsz akkor annak egyetlen, visszatéréskor láthatatlan módja az útközben VISSZAHÍVOTT TELEPÍTÉS.
Ha phalanxos környéken de holdról FS-elsz, annak a legegyszerűbb (de nem kizárólagos) és teljesen láthatatlan módja a DF BESZEDÉS. Később ott holdról-holdra telepítés alkalmazandó, mert az DF festéssel vagy holdrombolás után sem mérhető be.
Néhány apróbb pontosítás: -a scannelésnek darabja kerek 5.000 deutétiumba kerül -a falanx látótávja annyi rendszer, ahányadik szintű a négyzeten -1 azaz 5-ös falanx (5x5)-1=24 rendszert lát jobbra/balra -a visszatérő flotta is látható, csak már nem írja ki a részletes hajóösszetételt mint elfelé, hanem csak az össz-hajószámot. Én legalábbis látom. -ami tényleg nem látható, az a visszahívott flotta, azaz ha még mielőtt úticéljához érne, a tulaj visszahívja a cancel-gombbal akkor hazafelé már nem lesz látható a flotta -ennek megfelelően rajtaütéshez nem kell sebességet számolgatni, egyszerűen látható, hogy mikor tér haza a bolygóra a flotta. Akkor is, ha már csak a visszaúton láttuk meg. -az út/idő/sebesség számolásra akkor van csak szükség, ha az illető holdról indította a flottáját. Mivel a hold nem scannelhető, ezért ezt úgy fogjuk látni, hogy a célpont kifosztandó bolygón jelenik meg beérkező flottaként. Mivel itt nem tudunk rajtaütni, ebből kell kiszámolnunk, hogy mikorra fog visszaérkezni a holdjára. Ezt hívják "blind"-nak.
Sokan félnek a holdtól. Potenciális veszélye miatt miden erősebb flottás játékos ki fogja kémkedni a holdadat.