Rendkívül változatos módon védheted meg bolygóidat az ellenséges támadásoktól. A legjobb persze az, ha nincs rá szükséged, de gyaníthatóan egyik univerzum sem tökéletes ebből a szempontból. Tehát, védekezzünk - de hogyan építsünk fel egy megfelelő védelmet?
A játék kezdeti szakaszában véleményem szerint merő erőforrás-pocsékolás védelmet építeni. 150 mezőnél kisebb bolygó esetében valószínűleg a játék későbbi szakaszában is.
Amikor még csak a belevágtál a játékba, és még nincs meg mind a 9 bolygód, akkor a legjobb stratégia az, hogy nem védelmet építesz, hanem egész egyszerűen minden erőforrást megpróbálsz lekötni - így folyamatosan alacsonyan tartva a bolygódon található nyersanyag-készletet. Ekkor ugyanis teljesen felesleges Téged megtámadni, nem éri meg foglalkozni Veled.
No de, eljön az az idő, amikor nem árthat egy-két bolygót komolyabb védelemmel felruházni. A gond az, hogy nincs olyan védelem, amit megfelelő előkészítéssel / csapatmunkával ne lehetne feltörni. A megfelelő védelemnél azonban egy drágább dolog létezik - az elégtelen védelem.
Mivel kezdjük az építkezést? NE a Rocket Launcherekkel, javasolja az OGametips.com - jók azok, de csak később. Először építsünk Small lasereket minden mennyiségben - ezek lesznek ugyanis az elsődleges ágyútöltelékek: minél több van belőlük, annál kisebb eséllyel kezdik szétlőni a támadók a komolyabb és drágább egységeket.
Minden negyedik Small laserre jusson egy Heavy laser; minden 12 Small laserre egy Ion cannon; 30 Small laserenként pedig egy Gauss cannon az egészséges az álmoskönyv szerint. 100 Small laserre meg jusson egy Plasma cannon.
Small shieldet a 20. Small laser után érdemes építeni, míg a 100. után a Large shieldet - hogy némi extra védelmet nyerjenek a fenti egységek.
Miért így érdemes? Mint említettem, a Small laser lesz az elsődleges ágyútöltelék, legalábbis addig, amíg nem lesz elegendő fémtermelésed ahhoz, hogy minden egyes Small laser mellé 5 db. Rocket launchert tudjál építeni. Ez a két egység csak és kizárólag arról szól, hogy magára vonja az ellenség tűzerejét addig, amíg a komolyabb egységek kinyírják a támadókat.
Ha van 100 Small lasered, akkor a fenti útmutató alapján kell legyen kis pajzsod, nagy pajzsod, 25 Heavy lasered, 8-9 ionágyúd, 3-4 Gauss cannonod, és 1 db Plasma cannonod - ez utóbbi ugye a legdrágább és a legerősebb fegyver. A fenti számok esetén 1:136-hoz esélye van egy támadó hajónak arra, hogy pont a plazmaágyút találja el.
Ez az egyik útmutató, amit érdemes alkalmazni. Egy másik a játék későbbi szakaszában talán jobban alkalmazható.
A koktél keverési aránya: 100 Rocker launcher 100 Small laser 20 Heavy laser 6 Gauss cannon 3 Plasma cannon Ízlés szerint fűszerezve 10 db Ion cannonnal. Miért?
A védekezés egy dologról szól: tegyük minnél költségesebbé a támadónak az egész mókát, hogy egy életre elmenjen a kedve a mi támadásunktól. Ha esetleg meg is nyeri a csatát, ne szúnyogcsípéseket érezzen, hanem kimondottan fájjon a dolog: pusztuljon minél több Battleship vagy Destroyer a flottájából. A rakétavető és a kis lézer jelen esetben is ágyútöltelék, a nehézlézer szól arról, hogy a támadó ágyútöltelékeit (vadászgépek) leszedje. A Gauss (és opcionálisan az ionágyú) inkább a cruiserek ellen való - nomeg a cargo shipek ellen, hogy ha meg is nyeri a csatát, akkor se maradjon mivel elszállítania a mi nyersanyagainkat. A plazmavetők - megfelelő számban alkalmazva - mocskos nagy pusztítást képesek végbevinni a csatahajók között.
Ami viszont NAGYON fontos bármiféle védelem felépítése kapcsán: legyen minél több Anti Ballistic Missile a Rocket siloban. Minnél több, annál jobb - egy komolyabb támadást ugyanis Interplanetary Missile érkezése is előrejelezhet, akár több tucat példányban. Ami nem tesz jót a védelemnek.,
Ez valóban hasznos, de nem tudom jól értettem-e Ilmarinen szavait, tehát ha egy bolygón vagy egy nagypajzs kupola, és semmi más, és megtámadom 1000 könnyüharcossal, akkor döntetlen lesz?
Jó az elején, ha az embernek van pajzsa, mert nem fogják tudni néhány cirkálóval lefarmolni. A nagy pajzs még csatahajók ellen is egész jól véd (5-10 darabig). A játék végén meg annyira olcsó a pajzs, hogy az ember nyugodt szívvel felhúzhatja, mert a fél órányi termelésébe kerül csak...
Sokan nem tudják (mert szarul van leírva), hogy a pajzs egy egyszerű védelmi egység ami a megadott paraméterekkel rendelkezik de semmilyen misztikus bónuszt nem ad a védelmi egységek újjáépülési esélyéhez. 3 előnye van: 1., nagy pajzs érték, ami minden körben regenerálódik amíg a struktúra kitart ezzel sikertelenné teheti a kisebb farmolási kísérleteket, ha a támadó nem használ csataszimulátort 2., kis harcosok önmagukban nem tudják átlőni a nagy pajzsot az 1%-os szabály miatt (bármely eltalált egység pajzs értékének 1%-a levonódik minden egyes beérkező sebzésből külön-külön). Ezért nem egyeznek mindig a részletes csatajelentésben leírt pajzs elnyelés végösszegek a részösszegek összegével. LOL 3., a kupolákra nem sorozattüzel semmi, még a halálcsillag (DS, avagy RIP) sem...